دستگاه قضایی روسیه فعالیت‌ بنیاد ضد فساد ناوالنی را متوقف کرد

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای ناوالنی ۱۷ ژانویه و در هنگام بازگشت از آلمان به کشور توسط نیروهای امنیتی روسیه بازداشت و دستگیر شده است. او از همان زمان در حبس به سر می‌برد.

آگهی

دادستان‌های دولتی روسیه، روز دوشنبه ۲۶ آوریل طی حکمی بنیاد مبارزه با فساد آلکسی ناوالنی را به حالت تعلیق در آورد.

مدیران این مجموعه گفته‌اند که مسئولان دولتی دستور تعطیلی تمام فعالیت‌های این بنیاد را صادر کرده‌اند. دادگاه مسکو روز دوشنبه در نخستین جلسه برای بنیاد اف‌بی‌کی (FBK) درخواست دادستان برای افزودن این سازمان به لیست سازمان‌های تروریستی و افراطی را مورد بررسی قرار داد.

سازمان عفو بین‌الملل پیشتر هشدار داده بود که این اقدام دولت روسیه شدیدا خطرناک و نگران‌کننده است.

ایوان ژدانوف، مدیر اف‌بی‌کی روز دوشنبه اعلام کرد که بعد از برگزاری دادگاه، فعالیت‌های دفتر ناوالنی و کلیه مراکز این بنیاد متوقف شده است.

دفتر ناوالنی در مسکو در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی این مرکز منتشر شده تایید کرده که این مجموعه دیگر قادر به ادامه فعالیت‌ نخواهد بود.

در این بیانیه البته تاکید شده است که افراد به صورت شخصی همچنان به مبارزه با فساد در حزب حاکم روسیه ادامه خواهد داد. طرفداران آقای ناوالنی می‌گویند هرچند جنگیدن آسان نخواهد بود اما آنها اطمینان دارند که در این مسیر پیروز خواهند شد.

در همین زمینه پلیس روسیه روز پنجشنبه هزار و ۷۰۰ نفر از طرفداران ناوالنی را که در اعتراض به بازداشت او به خیابان‌های چندین شهر مختلف روسیه آمده بودند، دستگیر و بازداشت کرد.

الکسی ناوالنی، مخالف سیاسی دولت روسیه روز ۱۷ ژانویه هنگام بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد. او پس از مسمومیت با گاز اعصاب نوویچوک، به مدت ۵ ماه برای درومان در آلمان حضور داشت. ناوالنی اما پس از بازگشت به کشور بلافاصله دستگیر و برای اجرای حکم ۲ سال و نیم حبس، راهی زندان شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایزه آزادی بیان و مطبوعات آلمان به ناوالنی و بنیاد مبارزه با فساد او اهدا شد

شورای اتحادیه اروپا از مسکو خواست تا الکسی ناوالنی را فورا آزاد کند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند