آلمان تا سه ماه دیگر نیروهایش را از افغانستان خارج می کند

وزیر دفاع آلمان
وزیر دفاع آلمان Copyright Patrick Pleul/(c) dpa-Zentralbild
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی دولت آلمان گفت این کشور به عنوان یکی از متحدان کشورهای ناتو نیروهایش را از افغانستان تا چهارم ژوئیه خارج خواهد کرد.

آگهی

پس از ایالات متحده، آلمان یکی دیگر از متحدان این کشور در ناتو، تصمیم گرفت نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

این در حالی است که پیش از این دولت آنگلا مرکل تصمیم داشت حضور نظامیان این کشور در افغانستان را تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۲ تمدید کند.

در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ تن از نظامیان آلمانی در چارچوب ماموریت نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در افغانستان حضور دارند.

استفان سیبرت، سخنگوی دولت آلمان گفت که این کشور تصمیم گرفته است تا نیروهایش را پیش از موعد در چهارم ژوئیه از افغانستان خارج کند.

دولت جو بایدن هم بتازگی تصمیم گرفته است که نظامیان این کشور را  حداکثر تا یازدهم سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج کند.

تمام کشورهای عضو ناتو که در افغانستان حاضر هستند هفته گذشته اعلام کردند که نیروهایشان را در ماه های آینده از افغانستان فراخواهند خواست. در میان کشورهای ناتو، به ترتیب آمریکا و آلمان و ترکیه و ایتالیا بیشترین نیروها در افغانستان را دارند.

ماموریت نظامیان آلمان در افغانستان در طول دو دهه گذشته ۱۲ میلیارد یورو برای این کشور هزینه داشته است. این کشور به مقامات افغان قول داده است که همچنان کمک های مالی به این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

سه شنبه هم دولت ترکیه اعلام کرد نشست صلح استانبول که قرار بود به میزبانی ترکیه، قطر و سازمان ملل از شنبه آینده آغاز شود بدلیل ماه رمضان به تعویق افتاده است. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در صفحه توئیتر خود نوشت: « ما با قطر، آمریکا و سازمان ملل رایزنی کرده ایم و در همین راستا تصمیم گرفته ایم کنفرانس استانبول در مورد فرآیند صلح افغانستان را به بعد از عید فطر بنیدازیم.»

با این حال برخی از رسانه های افغان می گویند که این کنفرانس بدلیل عدم خواست طالبان برای شرکت در این کنفرانس به تعویق افتاده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری ارتش افغانستان با نیروهای طالبان بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت

بریتانیا تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند

ترکیه میزبان دور بعدی گفت‌وگوهای صلح افغانستان شد