پارلمان آلمان محدودیت‌های جدید کرونایی را همزمان با تظاهرات معترضان تصویب کرد

تصویب محدودیت‌های جدید در آلمان همزمان با تظاهرات معترضان
تصویب محدودیت‌های جدید در آلمان همزمان با تظاهرات معترضان Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان پارلمان آلمان (بوندستاگ)، روز چهارشنبه ۲۱ آوریل (یک اردیبهشت) پیشنهاد آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را برای تصویب محدودیت‌های سراسری از جمله منع تردد شبانه در مناطقی که ویروس کرونا بسیار سریع در حال شیوع است، تصویب کردند.

آگهی

نمایندگان پارلمان آلمان (بوندستاگ)، روز چهارشنبه ۲۱ آوریل (یک اردیبهشت) پیشنهاد آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را برای تصویب محدودیت‌های سراسری از جمله منع تردد شبانه در مناطقی که ویروس کرونا بسیار سریع در حال شیوع است، تصویب کردند.

همزمان با این دستور جلسه پارلمان، هزاران معترض در خیابان‌های مجاور تجمع کردند. پلیس پس از بی توجهی تظاهرکنندگان به محدودیت‌های کرونایی و پرتاب بطری به سمت ماموران، با استفاده از اسپری فلفل معترضان را متفرق کرد و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

این قانون که «ترمز اضطراری» نامیده شده است، اقدامات سراسری در ایالت‌ها و بخش‌هایی از آلمان را اعمال می‌کند که میزان شیوع ویروس در آن‌ها بالاتر است. این اقدام در مقابل کارهای غیرمتمرکز هر ایالت است.

قانون‌گذاران در پارلمان آلمان با ۳۴۲ رای موافق در مقابل ۲۵۰ رای مخالف این طرح را تصویب کردند. ۶۴ نفر نیز رای ممتنع دادند.

قرار است این طرح روز پنجشنبه در بوندسرات آلمان (مجلس اعیان) جاییکه دولت‌های ایالتی نماینده دارند بررسی شود. این قانون قرار است تا پایان ماه ژوئن اعمال شود.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان به نمایندگان پارلمان گفت: «شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه از ۵ هزار نفر بیشتر شده است.» وی تاکید کرد که با این طرح می‌خواهند تا از باری که بر دوش سیستم درمانی کشور است کم کنند.

آسوشیتدپرس
معترضان محدودیت‌های کرونایی در آلمانآسوشیتدپرس

همزمان حدود ۸ هزار معترض روبروی پارلمان آلمان در برلین جمع شده‌ بودند که تعداد کمی از آن‌ها ماسک داشتند. حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی پلیس پس از آنکه سازمان‌دهندگان تجمع از درخواست آن‌ها برای رعایت محدودیت‌ها خودداری کردند، آن‌ها را متفرق کردند.

پلیس آلمان در توییتر گفت که تا اواخر بعدازظهر در مجموع ۱۵۲ نفر به دلیل نقض قوانین و محدودیت‌های کرونایی و حمله به نیروی پلیس بازداشت شدند.

لایحه پیشنهادی و مصوب در بوندستاگ برنامه‌هایی برای اعمال قوانین منع تردد از ساعت ده شب تا پنج صبح را در بر می‌گیرد. مکان‌های تفریحی و ورزشی و برخی از فروشگاه‌ها تعطیل می‌شوند. این اقدامات در مناطقی اجرایی می‌شود که به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت ۱۰۰ ابتلای جدید ثبت شود.

نمایندگان مخالف استدلال‌های مختلفی را علیه این لایحه مطرح کردند. الکساندر گولند از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان که به طور کلی با اقدامات محدودکننده مخالف است، آن را «حمله به آزادی، فدرالیسم و عقل سلیم» توصیف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان قانون سختگیرانه‌تری را برای مبارزه با شیوع کرونا تصویب کرد

آلمان برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی» با روسیه وارد مذاکره می‌شود

هکرها راه دسترسی بدون رمز عبور را به حساب‌های جی‌میل کشف کردند