تحقیق پلیس فرانسه درباره شام‌های مخفیانه پاریس با حضور مقامات دولتی

Francois Mori
Francois Mori Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه تلویزیونی ام-۶ فرانسه گزارشی را پخش کرده که نشان می‌دهد در دورانی که به دلیل همه‌گیری کرونا، رستوران‌ها تعطیل و برگزاری میهمانی‌های بزرگ ممنوع است، در پاریس بطور مخفیانه تعدادی میهمانی مجلل شام با حضور برخی از مقامات برگزار شده است.

آگهی

رمی هیتز، دادستان پاریس روز یکشنبه از آغاز تحقیقات قضایی درباره برگزاری میهمانی‌های مخفیانه و غیرقانونی شام در پایتخت فرانسه، آن‌هم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا خبر داد.

جمعه گذشته شبکه تلویزیونی ام-۶ فرانسه گزارشی را پخش کرد که نشان می‌داد در دورانی که به دلیل شیوع کرونا، رستوران‌ها تعطیل و برگزاری میهمانی‌های بزرگ ممنوع است، در پاریس بطور مخفیانه تعدادی میهمانی مجلل شام برگزار شده است.

یک منبع آگاه از این میهمانی‌ها که نخواسته نامش فاش شود نیز اعلام کرد که برخی از وزرای دولت فرانسه در این میهمانی‌ها حضور داشته‌اند.

در واکنش به این خبر جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه در پیامی توییتری نوشت که از رئیس پلیس پاریس خواسته است تا صحت این گزارش‌ها را بررسی کند و برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این میهمانی‌ها را مورد پیگیرد قانونی قرار دهد.

مارلین شیاپا، وزیر حقوق شهروندی فرانسه نیز در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد چنانچه بر اساس گزارش ام-۶ «وزرا یا نمایندگان پارلمان» در این میهمانی‌های غیرقانونی شرکت کرده باشند، «باید برای این کار جریمه شده و مانند هر شهروند دیگری مجازات شوند».

شبکه تلویزیونی ام-۶ فرانسه این گزارش را به شیوه دوربین مخفی تهیه کرده بود. در این گزارش اعلام می‌شد که این میهمانی «در یک رستوران زیرزمینی در یکی از مناطق زیبای پاریس» برگزار شده است. در این میهمانی‌ها هیچکس، نه شرکت کنندگان و نه پیشخدمت‌ها ماسک نزده بودند و فاصله اجتماعی را نیز رعایت نمی‌کردند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، شرکت کنندگان برای حضور در برخی از این میهمانی‌ها باید پول پرداخت کنند و در آنجا نیز بدون داشتن ماسک و توجه به توصیه‌های بهداشتی، به روبوسی با دیگران می‌پردازند.

در این گزارش، صدای یکی از شرکت کنندگان نیز شنیده می‌شود که می‌گوید: «من این هفته در دو-سه رستوران زیرزمینی با چند تا از وزیران شام خورده‌ام. خنده آور است. ما در یک [نظام] دموکراسی هستیم اما هر کاری که بخواهیم انجام می‌دهیم.»

انتشار این گزارش، واکنش گسترده شهروندان فرانسه را در پی داشت و در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «#OnVeutLesNoms» برای افشای نام وزرا و نمایندگان و دیگر مقامات شرکت کننده در چنین میهمانی‌هایی ایجاد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیسی که در پاریس دو سرنشین یک خودرو را کشت به «قتل عمد» متهم شد

قرنطینه سراسری در فرانسه؛ ماکرون ارتکاب «اشتباهاتی» در مدیریت بحران را پذیرفت

مشاور پیشین کمپین تولید واکسن کرونا در آمریکا در پی اتهام آزار جنسی اخراج شد