کرونا در عراق؛ نیروهای هلال احمر ده هزار زائر عراقی را ضدعفونی کردند

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درهای اماکن مذهبی به روی زوار گشوده شده است. نیروهای هلال احمر در عراق تلاش می‌کنند با ارایه خدمات بهداشتی به زائران از شیوع بیشتر بیماری کووید-۱۹ در میان شهروندان جلوگیری کنند.

آگهی

اعضای سازمان هلال احمر عراق در این ویدئو مشغول ضدعفونی کننده زائران مسلمانی هستند که برای زیارت اماکن مذهبی راهی کربلا شده‌اند.

حضور شهروندان عراقی به ويژه در نزدیکی اعیاد از جمله نیمه شعبان در مکان‌های مذهبی بیشتر می‌شود. به همین خاطر نیروهای هلال احمر تلاش می‌کنند با ضدعفونی کردن افراد از شیوع بیشتر ویروس کرونا میان مردم جلوگیری شود.

علی سلمان، سخنگوی هلال احمر عراق از ارایه خدمات بهداشتی به ده هزار نفر از زوار عراقی در منطقه خبر داد. به گفته این مقام مسئول «ارائه این خدمات شامل ضدعفونی کردن زائران، ارائه ماسک و شستشوی دست‌ها می‌شود.»

ابتلای بیش از۸۰۰ هزار عراقی به کرونا

در تصاویری که خبرگزاری فرانسه مخابره کرده است برخی از زوار ماسک بر چهره دارند و برخی دیگر بدون ماسک در اماکن مذهبی دیده می‌شوند.

۸۳۸ هزار نفر از شهروندان عراق از ابتدای شیوع ویروس کرونا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۴ هزار و دویست و چهل و نه نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

عراق با کمک‌های بین‌المللی فرآیند واکسینه کردن شهروندان خود را از اوایل بهمن و با وارد کردن نخستین محموله واکسن سینوفارم چین آغاز کرده است.

عراق همچنین در نظر دارد از دیگر واکسن‌های موجود در بازار برای واکسینه کردن شهروندان خود استفاده کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عراق پیش‌قرارداد خرید واکسن فایزر-بیون‌تک را امضا کرد

حریق در یکی از چاه‌های میدان نفتی «خباز» در شمال عراق مهار شد

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود