پیام حقوق بشری تیم ملی آلمان در نخستین گام به سوی جام جهانی قطر

پیام حقوق بشری تیم ملی آلمان خطاب به برگزار کنندگان جام جهانی قطر
پیام حقوق بشری تیم ملی آلمان خطاب به برگزار کنندگان جام جهانی قطر Copyright AFP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشور قطر چندی است که به دلیل نحوه به کارگیری کارگران خارجی در پیش‌برد پروژه‌های ساخت استادیوم‌‌های ورزشی زیر انتقاد شدید سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری واقع شده است.

آگهی

تیم ملی فوتبال آلمان پنجشنبه شب در نخستین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر پیامی حقوق بشری برای برگزار کنندگان این تورنمنت مهم بین‌المللی فرستاد.

«احترام به حقوق انسان‌ها» پیام ارسالی تیم ملی آلمان خطاب به مسئولان ورزشی و برگزارکنندگان مسابقات جام جهانی در کشور قطر بود که بارها از سوی نهاد‌های مختلف مدافع حقوق بشر به بدرفتاری با کارگران مهاجر و تضییع حقوق افراد شاغل در پروژه ساخت استادیوم‌های ورزشی این کشور متهم شده‌‌اند.

اعضای تیم ملی فوتبال آلمان پیش از آغاز مسابقه پنجشنبه شب خود مقابل ایسلند که در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر مانشافت به اتمام رسید تی‌شرت‌هایی مشکی منقش به یکی از حروف عبارت انگلیسی HUMAN RIGHTS (حقوق بشر) به تن کردند تا با ایستادن کنار هم در زمان نواخته شدن سرود ملی کشورشان عبارت یاد شده به عنوان پیامی حقوق بشری شکل بگیرد.

اعضای تیم ملی آلمان در حالی دست به این اقدام زدند که نشریه بریتانیایی گاردین به تازگی در مقاله‌ای پُربازتاب اعلام کرده بود که از زمان اعطای میزبانی مسابقات جام جهانی به کشور قطر در سال ۲۰۱۰ تاکنون دست کم ۶ هزار و پانصد کارگر شاغل در پروژه‌‌های مختلف ساخت استادیوم‌های تازه در این کشور هنگام کار دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

کشور قطر چندی است که به دلیل نحوه به کارگیری کارگران خارجی در پیش‌برد پروژه‌های ساخت استادیوم‌‌های ورزشی زیر انتقاد شدید سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری واقع شده است.

فرانس پرس با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده که اغلب کارگران خارجی شاغل در پروژه‌های یاد شده را مهاجرانی از هند یا شبه قاره هند تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که اعضای تیم ملی نروژ نیز چهارشنبه شب در نخستین مسابقه خود در همین چارچوب که مقابل جبل‌الطارق برگزار شد دست به اقدامی مشابه زدند و پیش از مسابقه تی‌شرت‌هایی منقش به عبارت «حقوق بشر در داخل و خارج زمین» را به تن کردند.

سرمربی نروژ پس از پیروزی سه گله تیم‌ش مقابل حریف در کنفرانس خبری گفت که هدف از ابتکار یاد شده تحت فشار قرار دادن بیشتر فیفا برای برخوردی قاطعانه و صریح‌تر با مقامات قطری و تحمیل الزامات سختگیرانه‌تر به آنها است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامزدی اسپانیا و پرتغال برای میزبانی مشترک از جام جهانی ۲۰۳۰ رسما کلید خورد

قطر پس از جام‌جهانی فوتبال میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ را هم کسب کرد

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت