کرونا درآمد ۳۲ میلیون شهروند طبقه متوسط هند را بلعید و آنان را به خط فقر کشاند

تصویری از یک کارگر هندی
تصویری از یک کارگر هندی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد بیش از سی میلیون هندی با درآمد طبقه متوسط بدلیل شبوع ویروس کرونا از طبقه متوسط خارج شده اند.

آگهی

گزارشی از وضعیت اقتصادی در هند نشان می دهد بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته، ۳۲ میلیون هندی را از طبقه متوسط خارج کرده است.

در این گزارش می خوانیم شهروندان هندی طبقه متوسط با شیوع ویروس کرونا سال ها دستاورد اقتصادیشان را از دست داده اند و بسیاری نیز بیکار شده اند. بیکاری، میلیون ها شهروند را به سمت خط فقر کشانده است.

گزارش موسسه تحقیقاتی و آمریکایی «پیو» می گوید دست کم ۳۲ میلیون هندی که پیش از همه گیری کرونا بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در روز درآمد داشته اند، امروز این شهروندان منبع اصلی درآمدهای خود را از دست داده اند.

به گفته این موسسه تحقیقاتی شیوع ویروس کرونا ۹۹ میلیون هندی متعلق به طبقه متوسط را به ۶۶ میلیون نفر کاهش داده است.

تقریباً ۵۷ میلیون نفر از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ به گروه شهروندان با درآمد متوسط ​​در هند پیوسته بودند.

هند را یکی از مهم ترین رقبای اقتصادی چین می شمارند و برخی از اقتصاددانان معتقدند تا ده سال دیگر، این کشور همچون چین در صدر غول های اقتصادی جهان و فراتر از اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار می گیرد.

موسسه تحقیقاتی پیو با استناد به پیش بینی های «رشد اقتصادی» بانک جهانی در این گزارش نوشته است: «تخمین زده می شود که تعداد افراد طبقه متوسط هندی که از این طبقه بدلیل شیوع کرونا خارج می شوند بسیار از کشور چین بالاتر باشد.»

در ژانویه سال گذشته میلادی، بانک جهانی سطح رشد اقتصادی را برای هند و چین تقریبا همسان پیش بینی کرد. به گفته بانک جهانی رشد اقتصادی دو کشور به ترتیب ۵.۹ و ۵.۸ درصد خواهد بود. ژانویه سال جاری میلادی اما پیش بینی ها کاملا متفاوت هستند. بانک جهانی پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱، چین دو درصد رشد اقتصادی را تجربه می کند در حالیکه هندوستان با کاهش ۹.۶ درصدی روبرو خواهد شد.

هند پس از ایالات متحده و برزیل بیشترین مبتلا به بیماری کووید را دارد. نزدیک به ۱۱ میلیون و پانصد هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

موسسه تحقیقاتی «پیو» تخمین زده است که در یکسال اخیر، تعداد افراد فقیر هندوستان با درآمد روزانه ۲ دلار یا کمتر، ۷۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

در این گزارش تعداد شهروندان چینی، همسایه و رقیب اقتصادی هند، که از گروه شهروندان با درآمد طبقه متوسط خارج شده اند تنها ده میلیون عنوان شده است. همچنین این موسسه گفته است در یکسال اخیر خط فقر در چین بدون تغییر باقی مانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگراه‌ها در ۲۵ ایالت هند مسدود شد؛ کشاورزان چه می خواهند؟

اعتصاب غذای کشاورزان هند در سالگرد درگذشت مهاتما گاندی؛ دولت اینترنت حومه دهلی را قطع کرد

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد