پنتاگون سخنان مجری «فاکس‌ نیوز» درباره حضور زنان در ارتش آمریکا را محکوم کرد

یکی از نظامیان زن در ارتش آمریکا
یکی از نظامیان زن در ارتش آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجری «فاکس نیوز» از اینکه ارتش چین روز به روز «مردانه‌تر» می‌شود و در مقابل ارتش آمریکا «زنانه» خواهد شد انتقاد کرده بود.

آگهی

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه سخنان مجری شبکه «فاکس نیوز» که تلاش‌ها برای حمایت از نظامیان زن را «تمسخر» ارتش ایالات متحده خوانده بود محکوم کرد.

تاکر کارلسون، یکی از محبوب‌ترین مجری‌های شبکه محافظه کار «فاکس نیوز» روز سه شنبه در جریان برنامه خود در این شبکه تلویزیونی از سیاست پنتاگون در زمینه حمایت از سربازان زن انتقاد کرده بود. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به سخنان تاکر کارلسون این اظهارات را «تحقیر» کل ارتش این کشور توصیف کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همزمان با روز جهانی زن گفته بود که حضور زنان در ارتش این کشور باید «تسهیل» شود. او همچنین از ایجاد شرایطی «امن‌تر» برای خدمت زنان در ارتش ایالات متحده سخن گفته بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تاکر کارلسون در سخنان انتقادآمیزش علیه سیاست دولت آمریکا ادعا کرد که «زنان باردار» قرار است به جنگ فرستاده شوند. او افزوده بود که چنین تصمیمی «تمسخر» ارتش آمریکا است.

مجری «فاکس نیوز» همچنین از اینکه ارتش چین روز به روز «مردانه‌تر» می شود و در مقابل ارتش آمریکا «زنانه» خواهد شد انتقاد کرده بود.

سخنان تاکر کارلسون در مورد حضور زنان باردار در میدان های نبرد در حالی بیان شد که بنا به مقررات ارتش آمریکا امکان اعزام زنان عضو ارتش هنگام بارداری به جبهه های جنگ وجود ندارد.

شماری از فرماندهان ارتش آمریکا نیز از سخنان تاکر کارلسون انتقاد کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر دفاع آمریکا وارد گرجستان شد

پنتاگون کشته شدن یک پیمانکار آمریکا در حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد عراق را تایید کرد

پنتاگون: طالبان به تعهدات خود در چارچوب توافق با آمریکا عمل نمی‌کند