پلیس بلژیک یکی از بزرگترین عملیات انهدام یک شبکه قاچاق بین المللی مواد مخدر را آغاز کرد

پلیس در شکار قاچاقچیان مواد مخدر
پلیس در شکار قاچاقچیان مواد مخدر Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای پلیس بلژیک در عملیات انهدام یک شبکه قاچاق عمدتا کوکائین در کشور بلژیک شرکت کرده اند. روز سه شنبه برای بازداشت و تفتیش اعضا و خانه های محل سکونت این شبکه ۲۰۰ یورش همزمان پلیس در شهرهای مختلف از جمله آنتورپ انجام گرفت.

آگهی

پلیس فدرال بلژیک از روز سه شنبه در شهر انتورپ و لیمبورگ و چند شهر دیگر این کشور ۲۰۰ عملیات همزمان برای بازداشت و تفتیش اعضا و محل سکونت یک شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر را آغاز کرده است.

بیش از ۱۵۰۰ تن از نیروهای پلیس بلژیک در این عملیات شرکت دارند. به گفته رسانه های بلژیک نیروهای پلیس انتظار دارند مقادیر زیادی کوکائین در جریان این عملیات کشف و ضبط کنند. شهر آنتورپ بلژیک یکی از مهم ترین دروازه های ورود کوکائین به اتحادیه اروپاست و در دو دهه گذشته این شهر به همراه رتردام هلند به‌ دروازه‌های بزرگ ورود این ماده افیونی گرانقیمت معروف شده اند.

دادستان فدرال بلژیک به رسانه ها گفت که عملیات های اخیر پلیس در ساعت های گذشته و آینده یکی از بزرگترین اقدامات در بازداشت و انهدام یکی از بزرگترین شبکه های قاچاق بین المللی حاضر در خاک بلژیک است.

به گفته دادستان برای انهدام این شبکه قاچاق نیروهای امنیتی و پلیس کشورهای همسایه بلژیک نیز به آنها کمک کرده اند.

قرار است روز چهارشنبه دادستانی بلژیک در یک کنفرانس مطبوعاتی بطور کامل درباره چگونگی اجرا و نتایج این عملیات بی‌سابقه توضیح بدهد.

به گفته شبکه دولتی ار ت ب اف بلژیک، عملیات اصلی در راستای شناسایی و انهدام این گروه قاچاق در سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. این شبکه قاچاق مواد مخدر دست کم در سه کشور همسایه بلژیک و هلند و فرانسه در یک دهه اخیر فعال بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردانی که قصد داشتن مجسمه یکی از الهه‌های یونان باستان را بفروشند دستگیر شدند

آزادی مشروط سرکرده شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در قرقیزستان؛ آمریکا ابراز نگرانی شدید کرد

یورش گسترده پلیس آلمان به اقامتگاه‌های مظنونان قاچاق مواد مخدر و سلاح در برلین