داعش مسئولیت ترور ۳ کارمند زن رسانه‌ای در افغانستان را برعهده گرفت

انتقال جسد یکی از زنان کشته شده در شرق افغانستان
انتقال جسد یکی از زنان کشته شده در شرق افغانستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر رادیو و تلویزیون انعکاس گفت که زنان کشته‌شده ۱۷ تا ۲۰ سال داشتند و کارمند بخش دوبله این رسانه بودند.

آگهی

گروه داعش مسئولیت ترور سه کارمند زن شبکه تلویزیونی انعکاس در شرق افغانستان را برعهده گرفت.

این سه زن روز سه شنبه در جریان تیراندازی افراد ناشناس در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار کشته شدند. ترور سه کارمند زن شبکه انعکاس در حالی صورت گرفت که کمتر از سه ماه پیش نیز ملاله میوند، یکی از گویندگان شبکه انعکاس و فعال مدنی به شکل مشابهی کشته شده بود.

به گفته زلمی لطیفی، مدیر رادیو و تلویزیون انعکاس سه کارمند زن این رسانه در جریان دو حمله مسلحانه جداگانه جان خود را از دست دادند. وی نام زنان کشته شده را سعدیه و شهناز حوالی و مرسل حبیبی عنوان کرد. مدیر رادیو و تلویزیون انعکاس افزود که این سه زن ۱۷ تا ۲۰ ساله کارمند بخش دوبله این رسانه بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حملات تروریستی به هموطنان بی‌گناه ما به ویژه زنان، در تضاد با ارشادات دین مبین اسلام، فرهنگ افغانی و روحیه صلح بوده و بحران و جنگ موجود را دشوار و طولانی می‌سازد
اشرف غنی
رئیس‌جمهوری افغانستان

به گزارش رسانه های افغانستان در جریان حملات مسلحانه روز سه شنبه در جلال آباد یک رهگذر زن نیز زخمی شد و به بیمارستان انتقال پیدا کرد. این در حالی است که سخنگوی بیمارستانی در جلال آباد از بستری شدن «دو زن» مجروح شده در جریان حملات روز سه شنبه سخن گفت.

جمعه ‌گل حمت، رئیس پلیس ننگرهار اعلام کرده که عامل یکی از حملات مسلحانه روز سه شنبه که منجر به کشته شدن مرسل حبیبی شد بازداشت شده است.

اشرف غنی، رئيس جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن حملات مسلحانه در جلال آباد، گروه طالبان را مسئول کشته شدن سه کارمند زن شبکه انعکاس دانست. در مقابل ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان این ادعا را رد کرد.

رئیس جمهوری افغانستان در بیانیه خود نوشته بود: «حملات تروریستی به هموطنان بی گناه ما به ویژه زنان، در تضاد با ارشادات دین مبین اسلام، فرهنگ افغانی و روحیه صلح بوده و بحران و جنگ موجود را دشوار و طولانی می سازد».

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در واکنش به ترور سه کارمند زن شبکه انعکاس خواستار انجام «تحقیقات معنی دار و بررسی های جدی» در مورد این حملات مسلحانه شد. 

این کمیته هشدار داده است که در صورت ادامه وضع کنونی آزادی بیان و رسانه های مستقل به عنوان «مهمترین دستاورد افغانستان» در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خبرنگار پناهجوی افغان در فرانسه مخفیانه زندگی می‌کند تا اخراج نشود

آغاز دوباره گفتگوهای صلح افغانستان میان نمایندگان دولت و طالبان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد