میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ۹۰ ساله شد

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق
میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی میخائيل گورباچف را از جمله افرادی توصیف کرد که «تاثیر چشمگیری» بر روند تحولات جهان و روسیه گذاشتند.

آگهی

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار است روز سه شنبه در جریان تماسی ویدئویی با دوستان و هم قطاران سیاسی خود ۹۰ سالگی اش را جشن بگیرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز با ارسال تلگرامی به میخائیل گورباچف نودمین سالگرد تولد او را تبریک گفت. از آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق به عنوان یکی از شخصیت های موثر در پایان جنگ سرد یاد می شود. با این حال مخالفان وی در روسیه از میخائیل گورباچف بابت فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تبعات آن انتقاد می کنند.

رئیس جمهوری روسیه در حالی در پیام خود به میخائیل گورباچف از او به عنوان یکی از چهره های تاریخ کشورش ستایش کرده است که پیش از این از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق ابراز تاسف کرده بود. ولادیمیر پوتین در پیام خود میخائيل گورباچف را از جمله افرادی توصیف کرد که «تاثیر چشمگیری» بر روند تحولات جهان و روسیه گذاشتند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

میخائیل گورباچف که در روز دوم مارس سال ۱۹۳۱ در یکی از روستاهای استاوروپول متولد شد هشتمین و آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق بود. او بین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ دبیرکلی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق را برعهده داشت.

از میخائیل گورباچف اغلب به عنوان یکی از موثرترین چهره های نیمه دوم قرن بیستم یاد می شود. او در سال ۱۹۹۰ برنده جایزه صلح نوبل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی درگذشت

شوروی؛ روایتی از یک فروپاشی

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟