مایونز در نجات لاک‌پشت‌های مسموم شده بر اثر آلودگی نفتی سواحل اسرائیل معجزه کرد

لاک‌پشت در معرض خطر که مایونز جانش را نجات داد
لاک‌پشت در معرض خطر که مایونز جانش را نجات داد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  آسوشیتدپرس
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زمانی که نوبت به نجات لاک‌پشت‌های دریایی پس از آلودگی نفتی در سواحل اسرائیل در حاشیه دریای مدیترانه رسید، امدادگران اسرائیلی دریافتند که سس مایونز می‌تواند معجزه کند.

آگهی

زمانی که نوبت به نجات لاک‌پشت‌های دریایی پس از آلودگی نفتی در سواحل اسرائیل در حاشیه دریای مدیترانه رسید، امدادگران اسرائیلی دریافتند که سس مایونز می‌تواند معجزه کند.

کارکنان مرکز نجات لاک‌پشت‌های دریایی اسرائیل پس از نشت نفت و پوشیده شدن سواحل این کشور با قیر سیاه غلیظ اقدام به درمان لاک پشت‌های سبز دریایی مسموم شده کردند.

سازمان طبیعت و بوستان‌های اسرائیل این نشت نفت را یکی از بدترین فاجعه‌های زیست محیطی این کشور توصیف کرده‌ که بیش از ۱۹۵ کیلومتر خط ساحلی مدیترانه در اسرائیل را با قیر چسبناک پوشانده است. این موضوع آسیب زیادی به گونه‌های جانوری از جمله لاک‌پشت‌های دریایی وارد کرده است.

گای آیوگی، دستیار پزشکی در مرکز نجات لاک‌پشت دریایی در میخمورت در شمال تل‌آویو گفت که ۱۱ لاک‌پشت تحت درمان هستند. این مرکز از سوی سازمان طبیعت و بوستان‌های اسرائیل اداره می‌شود.

AP Photo
تصویر یک لاک‌پشت پس از آلودگی‌های نفتی در ساحل اسرائیلAP Photo

وی اضافه کرد که لاک‌پشت‌ها پوشیده شده از قیر به آن‌ها تحویل داده شد: «نای حیوان از خارج و داخل پر از قیر بود.»

امدادگران این ماده سمی را از بدن این خزندگان خارج کردند و راهی خلاقانه برای دفع آن از مجاری تنفسی یافتند.

آیوگی در اینباره گفت: «ما به تغذیه این حیوانات با موادی مانند مایونز اقدام کردیم که عملا سیستم تنفسی را تمیز کرده و قیرها را تجزیه می‌کند.»

طبق گفته آقای آیوگی، روند بهبودی یک یا دو هفته طول می‌کشد و پس از آن انتظار می‌رود که لاک‌پشت‌ها دوباره در طبیعت رها شوند.

هزاران داوطلب و امدادگر برای پاکسازی سواحل اسرائیل از قیر بسیج شده‌اند اما پیش بینی می‌شود تمیز کردن سواحل از آلودگی‌های نفتی ماه‌ها طول بکشد.

وزارت حفاظت از محیط زیست اسرائیل می‌گوید در حال بررسی علت نشت مواد نفتی است.

بررسی‌های اولیه وزارت محیط زیست اسرائیل نشان می‌دهد که ۹ کشتی در زمان نشت مواد نفتی، در حال عبور از آب‌های منطقه بوده‌اند. همچنین نتایج ارزیابی مشترک اسرائیل و اتحادیه اروپا نیز حاکیست که منشا این آلودگی در تاریخ ۱۱ فوریه گذشته ایجاد شده و احتمالا کشتی مسبب آن در فاصله ۵۰ کیلومتری از ساحل اسرائیل عبور کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز عملیات پاکسازی سواحل موریس از آلودگی ناشی از دو نیم شدن شناور ژاپنی

پاکسازی رودخانه معروف پاریس؛ ماکرون می‌گوید که در رود سن شنا خواهد کرد

ارسال کمک‌های کم‌سابقه بین المللی برای قربانیان سیل لیبی؛ مقصران تحت تعقیب کیقری قرار می‌گیرند