سانحه بوئینگ؛ آتش‌سوزی و ریزش قطعات موتور هواپیمای مسافربری در مناطق مسکونی

سقوط یک قطعه از بدنه بوئینگ ۷۷۷ در شهر برومفیلد
سقوط یک قطعه از بدنه بوئینگ ۷۷۷ در شهر برومفیلد Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ دقایقی پس از آن که فرودگاه بین‌المللی دنور در ایالت کلرادو را به مقصد هونولولو در ایالت هاوایی ترک کرد، دچار آتش سوزی در موتور سمت راست خود شد و قطعاتی از بدنه موتور آن در مناطق مسکونیِ شهر برومفیلد در حومه دونور فرو افتاد.

آگهی

یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ دقایقی پس از آن که فرودگاه بین‌المللی دنور در ایالت کلرادو را به مقصد هونولولو در ایالت هاوایی ترک کرد، دچار آتش سوزی در موتور سمت راست خود شد و پس از آن که قطعاتی از بدنه موتور آن در مناطق مسکونیِ شهر برومفیلد در حومه دونور فرو افتاد، ناچار به فرود اضطراری در این فرودگاه شد.

این بوئینگِ متعلق به هواپیمایی یونایتد که حامل ۲۳۱ مسافر و ۱۰ خدمه بود، موفق شد روز شنبه بدون مشکلی در باند فرودگاه دنور به زمین بنشیند. مقام‌های هواپیماییِ دونور اعلام کردند که در این سانحه به کسی آسیب نرسیده ولی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعب نشان می‌دهد که سقوط قطعات این هواپیما موجب وارد آمدن خساراتی به یک خودرو و سقف یک خانه در شهر برومفیلد که در مجاروت فرودگاه دنور قرار دارد، شده است.

دیوید دلوسیا یکی از مسافران این پرواز به روزنامه محلی دنور پُست گفته که زمانی که موتور هواپیما شعله ور شد و ریزش قطعات آن شروع شد، بلافاصله دست همسرم را گرفتم و به او گفتم:«دیگه کارمون تمومه.»

David Zalubowski/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.
قطعه سقوط کرده بوئینگ ۷۷۷ در خیابانی در شهر برومفیلد، ایالت کلُرادو، آمریکاDavid Zalubowski/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved.

پلیس شهر برومفیلد از مردم خواسته تا از جمع‌آوری خودسرانه قطعات بدنه موتور این هواپیما که در بخش‌های مختلف شهر فرو افتاده است، خودداری کنند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز روز یکشنبه اعلام کرد که بررسی جزئیات این سانحه توسط آژانس و هیات ایمنی حمل و نقل ملی آغاز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف جعبه سیاه هواپیمای چینی؛ از سقوط پرواز ۵۷۳۵ چه می‌دانیم؟

هواپیمای مسافربری جدید ساخت روسیه نخستین پرواز خود را انجام داد

جان باختن دست‌کم ۴ تن و مفقود شدن ۱۵۹ نفر در پی حادثه ریزش ساختمان مسکونی در فلوریدا