هشدار آمریکا و ۳ کشور اروپایی به ایران: محدود کردن بازرسی‌ها خطرناک خواهد بود

وزرای خارجه آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا
وزرای خارجه آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیانیه مشترک واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به دنبال جلسه مجازی وزرای خارجه سه کشور اروپایی امضاء کننده برجام با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌شان صادر شد.

آگهی

آمریکا و سه کشور اروپایی امضاءکننده برجام روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای به تهران هشدار دادند که ایجاد هرگونه محدودیت برای بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران «خطرناک» خواهد بود.

ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان در این بیانیه از ایران خواسته اند که به تعهدات خود در چهارچوب برجام پایبند باشد. چهار کشور غربی هدف مشترک خود را «حفظ ساز و کار جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای» و «تضمین عدم دسترسی ایران به سلاح های هسته ای» بیان کرده اند.

بیانیه مشترک واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به دنبال جلسه مجازی وزرای خارجه سه کشور اروپایی امضاء کننده برجام با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی شان صادر شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که از روز پنج اسفند (۲۳ فوریه) اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد. این در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است روز شنبه برای مذاکره با مقامات ایران به تهران سفر کند.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه به طور مجازی در نشست امنیتی مونیخ سخنرانی کند. گمانه زنی های زیادی درباره موضع گیری احتمالی رئیس جمهوری ایالات متحده در مورد پرونده هسته ای ایران در جریان این سخنرانی صورت گرفته است.

در بیانیه مشترک آمریکا با سه کشور اروپایی آمده که واشنگتن آماده اجرای تعهداتش در چهارچوب توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در صورت پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود یا مذاکره در این راستا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمادگی آمریکا برای حضور در نشست گروه ۱+۵ با ایران؛ آیا واشنگتن عقب نشینی کرد؟

ایران برای پیگیری مذاکرات هسته‌ای و بازگشت به برجام اعلام آمادگی کرد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند