واکنش رئیس فیفا به ماجرای «دست ندادن داوران زن با شاهزاده قطری»: سوء تفاهم شده است

infantino
infantino Copyright Peter Dejong/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جیانی اینفاتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال می گوید که توصیه او به داوران زن برای دست ندادن به امیر قطری در جریان دیدار پایانی جام باشگاههای جهان، دروغی محض بوده و در این باره سوء تفاهم شده است

آگهی

فدراسیون جهانی فوتبال به انتقادات فراوان علیه «دست ندادن شاهزاده قطری به داوران زن» واکنش نشان داد.

جبانی اینفانتینو، رئیس این فدراسیون «داستان سازی رسانه‌ای درباره این اتفاق را دروغین خواند» و اعلام کرد که در این باره «سوء تفاهم» شده است.

جیانی اینفانتینو گفت: «درباره تمام دروغ‌هایی که در اینترنت درباره من منتشرشده است، می‌خواهم شفاف سازی کنم. من به کمک داوران زن تنها تبریک گفتم. بخاطر کار بزرگی که در طول بازی‌ها و رقابت پایانی انجام دادند. بار اولی بود که داوران زن در رقابت‌های بین‌المللی و رسمی فیفا بازی مردان را داوری می‌کردند و بسیار هم موفق بودند.»

رئیس فیفا بار دیگر تاکید کرد که یکی از مدافعان اصلی برابری حقوق زنان و مردان در جهان است و در کار خود هیچ وجه تفاوتی بین «نژاد، جنسیت یا مذاهب» گوناگون قائل نیست.

نوزا بک، یکی از کمک داوران زن بازی فینال جام باشگاه‌های جهان هم سخنان جیانی اینفاتینو را در صفحه توییتر خود تایید کرده است.

روزنامه لوپاریزین، چاپ پاریس می‌گوید این دو داور زن که از دست دادن به برادر امیر قطر سرباز زده‌اند، با کارل هایس رومنیگه، مدیر باشگاه بایرن مونیخ و قهرمان جام باشگاه‌های جهان هم دست نداده‌اند و به این ترتیب به جز «دلیل احترام به فاصله گذاری‌های کووید از سوی این دو داور، نمی‌توان فرضیه دلایل مذهبی و عدم احترام به زنان از سوی یکی از اعضای خانواده سلطنتی قطر را تایید کرد.»

روز پنج‌شنبه پس از قهرمانی بایرن مونیخ در جام باشگاه‌های جهان که به میزبانی قطر برگزار شد، رئیس فیفا در کنار برادر امیر قطر از تیم داوری بازی فینال قدردانی کرد.

در هنگام اعطای مدال به دو کمک داور زن این مسابقه، اینفانتینو با آنها صحبت کرد و آنطور که در ویدئو می‌بینیم بلافاصله این دو زن برای دست دادن به شیخ قطری در مقابل او قرار نمی‌گیرند و سریع عبور می‌کنند.

بسیاری در شبکه‌های اجتماعی عدم دست دادن زنان را «توصیه رئیس فیفا به داوران زن» خواندند و سپس فرضیه «قربانی شدن حقوق زنان به دلیل ملاحظات دینی» مطرح و در همین راستا رئیس فیفا به چالش کشیده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسوایی برای امیرنشین خلیج فارس؛ همکاری یک افسر سابق سیا با قطر برای کسب میزبانی جام جهانی

اصلاح قوانین فوتبال؛‌ داوران برای خطای هَند غیرعمد کمتر سوت می‌زنند

نورا نراقی به یورونیوز: استقبال دختران ایرانی از موتورسواری با وجود سخت‌گیری‌ها تحسین‌برانگیز است