توصیه رئیس فیفا برای «دست ندادن داوران زن با شاهزاده قطری»‌ حاشیه ساز شد

تصویری از جیانی اینفانتینو رییس فیفا در قطر
تصویری از جیانی اینفانتینو رییس فیفا در قطر Copyright Kamran Jebreili/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان اهدای مدال‌های بازی پایانی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که به میزبانی قطر برگزار شد،‌ رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو، از داوران زن این بازی خواست تا با برادر امیر قطر دست ندهند. این توصیه انتقادات فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

آگهی

رئیس فیفا پس از توصیه به داوران زن دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان مبنی بر «دست ندادن با شاهزاده قطری»‌ تحت انتقادات شدیدی قرار گرفت.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا روز پنج‌شنبه در پایان فینال جام باشگاه‌های جهان در قطر هنگام اهدای مدال به زنان عضو تیم داوری از آنها خواست تا برای دست دادن با برادر امیر قطر تلاشی نکنند.

داوری بازی پایانی رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های جهان با همکاری مشترک داوران زن و مرد صورت گرفت. 

در پایان دیدار که با برتری یک بر صفر بایرن مونیخ به پایان رسید، داوران به رسم احترام مدال‌هایشان را از رئیس فیفا دریافت کردند. در همین اثنا رئیس فیفا به داوران زن توصیه کرد که با جوعان بن حمد آل ثانی دست ندهند.

برخی این توصیه رئیس فیفا را دلیل «غرور و تکبر»‌ خانواده سلطنتی قطر عنوان کردند. با این حال به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن، حرام بودن تماس دست مرد مسلمان با زن نامحرم باشد.

کشور قطر سال آینده میزبان مهمترین رویداد ورزشی جهان، جام جهانی فوتبال است. برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های مهم در شبکه‌های اجتماعی این اقدام خانواده سلطنتی قطر را تنها گوشه‌ای از «عدم شایستگی میزبانی جام جهانی از سوی این کشور» خوانده‌اند.

اعطای میزبانی جام جهانی به کشور کوچک قطر سال‌هاست که حواشی متعددی ایجاد کرده است. از برگزاری بازی‌ها در گرمای ۵۰ درجه سانتی گراد گرفته تا عدم سرو مشروبات الکلی در جریان رقابت‌های جام جهانی.

با این حال به نظر می‌رسد سرمایه هنگفت امیران قطری و حمایت آنها از شخصیت‌های مهم فدراسیون بین‌المللی فوتبال، از سپ بلاتر گرفته تا پلاتینی و حالا جیانی اینفانتینو، خطر لغو میزبانی جام جهانی را کاملا از این کشور دور نگاه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده مرگ کارگران سازنده استادیوم‌های جام جهانی؛ سازمان عفو بین‌الملل ورود کرد

فیفا تیم آلمان را برای پیام بازیکنانش در دفاع از «حقوق بشر» مجازات نخواهد کرد

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند