استولتنبرگ: خروج ناتو از افغانستان به سطح خشونت‌ها بستگی دارد

دبیر کل ناتو در یک نشست خبری
دبیر کل ناتو در یک نشست خبری Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که هرگونه عقب نشینی احتمالی نیروهای این سازمان از افغانستان بر اساس اوضاع میدانی و سطح خشونت ها در این کشور خواهد بود.

آگهی

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که هرگونه خروج احتمالی نیروهای این سازمان از افغانستان بر اساس اوضاع میدانی و سطح خشونت ها در این کشور خواهد بود. از همین رو دبیر کل ناتو از طالبان خواست خشونت ها را در افغانستان کاهش دهند.

آقای استولتنبرگ در این کنفرانس خبری گفت: «هدف مشترک ما روشن است، افغانستان هرگز نباید دوباره به پناهگاهی برای تروریست ها برای حمله به وطن ما تبدیل شود.»

دبیر کل ناتو اگر چه تأکید کرد که هیچ یک از کشورهای عضو این سازمان نمی‌خواهند بیش از زمان لازم در افغانستان بمانند، اما گفت که نیروهای ناتو پیش از زمان مناسب، افغانستان را ترک نخواهند کرد.

دبیر کل ناتو در حالی از تصمیم این سازمان برای حضور در افغانستان سخن گفته است که برخی رسانه‌های خبری از تهدید ناتو از سوی گروه طالبان خبر داده‌اند. 

بر اساس گزارش این رسانه ها، طالبان روز شنبه اعلام کرده است که «ادامه اشغال و جنگ» به نفع دولت های عضو ناتو و مردم آن‌ها نخواهد بود و هر کشور و سازمانی که در تلاش برای ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان باشد، مؤاخذه خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت آلمان ماموریت نظامیان خود را در افغانستان تمدید کرد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند