اوکراین با ناتو رزمایش مشترک برگزار می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در رزمایش «تلاش مشترک ۲۰۲۰»
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در رزمایش «تلاش مشترک ۲۰۲۰» Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نیروها در حال آموزش دیدن و آماده شدن «در سطح فرماندهی و ستادی» برای عملیات رزمایش موسوم به «تلاش مشترک ۲۰۲۱» هستند که در خاک اوکراین نیز در آب‌های دریای سیاه و دریای آزوف برگزار خواهد شد.

آگهی

ارتش اوکراین مشغول آماده‌سازی نیروها و تجهیزات خود برای برگزاری رزمایش مشترک با نیروهای ناتو در سپتامبر سال جاری میلادی است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین با اعلام این خبر گفته است که این نیروها در حال آموزش دیدن و آماده شدن «در سطح فرماندهی و ستادی» برای عملیات رزمایش موسوم به «تلاش مشترک ۲۰۲۱» هستند که در خاک اوکراین نیز در آب‌های دریای سیاه و دریای آزوف برگزار خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

سرویس مطبوعاتی ارتش اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت که نخستین «جلسه توجیهی» برای برنامه‌ریزی این رزمایش فرماندهی و ستادی امروز سه شنبه ۲۶ ژانویه (۷ بهمن) در دانشگاه دفاع ملی چرنیاخوفسکی اوکراین برگزار شد.

قرار است این رزمایش تحت فرماندهی مشترک نظامی اوکراین و ناتو با مشارکت برخی از ارگان‌های فرماندهی و بازرسی نظامی و با بهره‌گیری از یگان‌ها، نفرات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین و نیروهای دیگری از بخش‌های امنیتی و دفاعی انجام شود و شماری از یگان‌های رزمی و دفاعی کشورهای خارجی عضو پیمان اطلس شمالی نیز قرار است در این تمرینات شرکت کنند.

رزمایش «تلاش مشترک ۲۰۲۰» از ۲۲ تا ۲۵ سپتامبر برگزار شد و ۱۲ هزار سرباز و ۷۰۰ واحد تجهیزات و ادوات نظامی در آن شرکت داشتند. آن رزمایش در شرایط ویژه سیاسی و نظامی اوکراین در سطح عملیاتی و راهبردی انجام شد و برای نخستین بار چند یگان رزمی ناتو از آمریکا و بریتانیا در آن شرکت کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگترین رزمایش هوایی تاریخ ناتو برگزار می‌شود

انتقاد دبیرکل ناتو از «رفتار تهاجمی» روسیه؛ مسکو: ناتو به مشکلات خودش بپردازد

نشست ناتو؛ عدم اتخاذ «تصمیم نهایی» درباره افغانستان و افزایش حضور در عراق