معترضان آمریکایی در پورتلند: ما بایدن نمی‌خواهیم، انتقام می‌خواهیم

اعتراض‌های خیابانی پورتلند
اعتراض‌های خیابانی پورتلند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دور از واشنگتن، در آن سوی کشور، آغاز به کار جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا با تظاهرات خیابانی متعددی مورد استقبال قرار گرفت؛ اعتراضاهایی که توسط اعضای گروه‌های چپگرا و مخالف رویکرد میانه روی جو بایدن در حزب دموکرات برگزار شد و در مواردی نیز به خشونت گرایید.

آگهی

دور از واشنگتن، در آن سوی کشور، آغاز به کار جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا با تظاهرات خیابانی متعددی مورد استقبال قرار گرفت؛ اعتراض هایی که توسط اعضای گروه‌های چپگرا و مخالف رویکرد میانه روی جو بایدن در حزب دموکرات برگزار شد و در مواردی نیز به خشونت گرایید.

در خیابان‌های شهر پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا نزدیک به ۱۵۰ نفر به مقر حزب دموکرات حمله کردند و پس از شکستن پنجره‌های آن، نمادهای آنارشیستی را بر روی دیوارهای آن نقاشی کردند. آنها سپس در حالی که اکثرا کلاه ایمنی به سر و ماسک گاز بر چهره داشتند به سمت دفتر اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده در پورتلند حرکت کردند و به سمت این ساختمان‌ها سنگ و تخم‌مرغ پرتاب کردند.

این شهر پس از کشته شدن جورج فلوید، سیاه پوست بازداشت شده توسط پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا، به یکی از کانون‌های اعتراضی فعالان چپ و مخالفان نژادپرستی تبدیل شده است.

برخی از معترضان با حمل پارچه نوشته‌ای حاوی «ما بایدن نمی‌خواهیم، ما انتقام می خواهیم» خواستار برخورد جدی با خشونت‌های پلیس بودند. در جریان این اعتراض‌ها درگیری‌های خشن میان پلیس و معترضان گزارش شده است. به طوری که پلیس پورتلند تا کنون از بازداشت هشت معترض که در حمله سه ساختمان حزب دموکرات و تخریب اموال عمومی دست داشته‌اند، خبر داده است. سن بازداشت شدگان بین ۱۸ تا ۳۸ سال اعلام شده و پلیس تصریح کرده که برخی از آنها سپر فلزی، گاز فلفل و دستگاه شوک الکتریکی به همراه داشته‌اند.

تد ویلر شهردار پورتلند با محکوم کردن خشونت معترضان علیه پلیس و اماکن عمومی خواستار اعمال مجازات‌های سخت‌گیرانه در قبال بازداشت شدگان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای امنیتی آمریکا مانع اتصال دوچرخه ثابت بایدن به اینترنت شدند

معترضان در شهر پورتلند آمریکا یک ساختمان دولتی را به آتش کشیدند

ناآرامی‌‌ها در آمریکا؛ نیروهای فدرال از پورتلند خارج می‌شوند