لندن هنوز به سفیراتحادیه اروپا در بریتانیا جایگاه کامل دیپلماتیک اعطا نکرده است

مرزهای بریتانیا و شمارش برای پایان دوران انتقالی برکسیت
مرزهای بریتانیا و شمارش برای پایان دوران انتقالی برکسیت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا می گوید همچنان با گذشت نزدیک به بیست روز از پایان دوران انتقالی برکسیت، لندن از اعطای جایگاه کامل به سفیر اتحادیه اروپا در لندن امتناع می ورزد.

آگهی

بریتانیا از اعطای جایگاه کامل دیپلماتیک به سفیر جدید اتحادیه اروپا در لندن سرباز می زند و این موضوع باعث ایجاد تنش بین اتحادیه اروپا و دولت محافظه کار بریتانیا شده است.

بریتانیا از اول ژانویه مقررات اتحادیه اروپا را اجرا نمی کند و دوران انتقالی برکسیت هم تمام شده است.

خبرگزاری بی بی سی می گوید که وزارت امور خارجه بریتانیا از اعطای امتیازات دیپلماتیک به سفیر اتحادیه اروپا ژوائو واله دله آلمیدا به عنوان نمایندگانی از کشورهای عضواتحادیه اروپا امتناع می ورزد چرا که بریتانیا، اتحادیه را به مانند کشورهای دیگر یک «مجموعه ملی» نمی داند.

کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه با ۲۷ کشورعضو، می گوید که به ۱۴۳ هیئت دیپلماتیک در سراسر جهان وضعیتی برابر با نمایندگی های دیپلماتیک کشورها اعطا شده است و بریتانیا به عنوان عضو پیشین اتحادیه اروپا از این موضوع آگاهی کامل دارد.

پیتر استانو سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید: «اعطای رفتار متقابل مبتنی بر کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک یک عمل استاندارد بین شرکای و متحدان اتحادیه اروپا در سراسر جهان است و ما اطمینان داریم که می توانیم این مسئله را با دوستان خود در لندن به طور رضایت بخشی حل کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا نسبت به تنزل جایگاه سفیر خود در بریتانیا به لندن هشدار داد

بریتانیا و اتحادیه اروپا سرانجام بر سر روابط تجاری پسابرکسیت به توافق رسیدند

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»