تصاویری از سوخت‌گیری بمب‌افکن آمریکایی بی‌۵۲ بر فراز خاورمیانه

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش آمریكا تصاویری از سوخت گیری بمب افکن بی‌۵۲ را هنگام پرواز بر فراز خاورمیانه منتشر كرد. این بمب‌افکن به تازگی به خاورمیانه بازگشته است. آمریکا بارها بمب‌افکن‌های خود را در میان تنش با ایران به منطقه گسیل کرده است.

آگهی

ارتش آمریكا تصاویری از سوخت گیری بمب افکن استراتژیک «بی ۵۲» را هنگام پرواز بر فراز خاورمیانه منتشر كرد. دو بمب‌افکن بی ۵۲ آمریکا صبح یکشنبه ۲۸ دی (۱۷ ژانویه) از حریم هوایی اسرائیل عبور و در خلیج فارس گشت‌زنی کردند.

آمریکا در ماه‌های اخیر برای پنجمین بار است که بمب‌افکن‌های خود را در میان تنش با ایران به منطقه و خلیج فارس گسیل می‌کند.

این بار بازگشت این بمب‌افکن‌ها با برگزاری رزمایش‌های نظامی توسط سپاه و ارتش ایران همزمان شده است.

در هفته‌های اخیر در روزهای پایانی زمامداری دونالد ترامپ و در آستانه تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، ایران رزمایش‌های نظامی خود را افزایش داده است.

جو بایدن پیشتر از بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داده بود، توافقی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد و پس از آن تحریم‌هایی جدید را علیه ایران وضع کرد. در روزهای پس از مراسم تحلیف آقای بایدن، تصمیم او درباره بازگشت به برجام و تعیین تکلیف تحریم‌ها علیه ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز خاورمیانه؛ اسرائیل و عربستان همراهی کردند

رهگیری بمب‌افکن های روسیه توسط جنگنده‌های آمریکا در نزدیکی آلاسکا

حمله احتمالی به ایران چه خطراتی برای اسرائیل خواهد داشت؟