شانس پایین آرمین لاشت برای جانشینی مرکل در مقام صدراعظمی آلمان

آرمین لاشت پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی
آرمین لاشت پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی Copyright Markus Schreiber/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهند که آرمین لاشت، رییس جدید حزب دموکرات مسیحی شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات و کسب عنوان صدراعظمی در سپتامبر آینده را ندارد.

آگهی

نظرسنجی ها نشان می دهند که آرمین لاشت، رهبر جدید «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان (سی‌دی‌یو)، شانس زیادی برای جانشینی هم حزبی خود، آنگلا مرکل، در ماه سپتامبر ندارد.

یکی از آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که در انتخابات سراسری سپتامبر آینده، آرمین لاشت ۱۲درصد آرا را بدست می آورد در حالیکه سیاستمدار و رقیبی چون مارکوس سودر، از اتحادیه سوسیال مسیحی بیش از ۴۳ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

براساس نظرسنجی جدید تنها اقلیتی از آلمانی های محافظه کار به رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی در ماه سپتامبر رای خواهند داد.

مارکوس سودر هنوز اعلام نکرده است که آیا قصد دارد نامزد جانشینی آنگلا مرکل باشد یا نه؟ بسیاری از کارشناسان سیاسی آلمان او را تنها جانشین بالقوه صدراعظم محبوب دو دهه اخیر در این کشور می دانند.

آخرین نظرسنجی برای مجله فوکوس چاپ مونیخ انجام شد.

آرمین لاشت که روز شنبه رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی شد یکی از نزدیکان و متحدان اصلی آنگلا مرکل در سال های اخیر بوده است. در حزب دموکرات مسیحی او را سیاستمداری با خاصیت بزرگ ادغام پذیری و سازشکاری می شناسند.

آرمین لاشت برای ریاست حزب دموکرات مسیحی در روز شنبه، با دو نامزد دیگر حزب، فریدریش مرتس و نوربرت روتگن رقابت می کرد.

نظرسنجی شبکه زد دی اف نشان می دهد که مرتس و روتگن با کسب ۲۹ درصد آرا شانس صدراعظمی را دارند اما آرمین لاشت با یک درصد کمتر، رتبه ۲۸ درصدی دارد.

در همین نظرسنجی زد دی اف، شانس صدراعظمی مارکوس سودر، ۵۴ درصد و مارتین شولتز، از حزب سوسیال دموکرات ۴۵ درصد عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عذرخواهی نامزدهای جانشینی آنگلا مرکل از «اظهارات و رفتارهای ناشایست»

انتخابات حزب حاکم آلمان؛ جانشینان احتمالی مرکل چه کسانی هستند؟

صدراعظم شدن برای زنان آلمانی راحت‌تر از مدیرعاملی یک شرکت است