دولت آلمان از بیم حمله مشابه کنگره آمریکا حفاظت پارلمان را بیشتر می‌کند

رایشس‌تاگ، مقر پارلمان آلمان
رایشس‌تاگ، مقر پارلمان آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شویبله درباره وضع موجود به نمایندگان مجلس نامه‌نگاری کرده اما با این حال از افشای جزئیات دیگری از محتوای این نامه خودداری کرده است

آگهی

دولت آلمان از بیم وقوع حمله آشوبگران مشابه یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در هفته گذشته، حفاظت از ساختمان پارلمان این کشور را تقویت کرده است.

روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» روز یکشنبه ۱۰ ژانویه (۲۱ دی) نوشت که ولفگانگ شویبله، رئیس بوندستاگ، مجلس آلمان در نامه‌ای به نمایندگان گفته که امنیت ساختمان پارلمان افزایش می‌یابد. به نوشته این روزنامه، رئیس مجلس آلمان در نامه خود به قانونگذاران نوشته است: «پلیس ایالت برلین با انجام اقدامات امنیتی، نیروهای خود در اطراف ساختمان رایشس‌تاگ را افازیش داده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کاخ رایشس‌تاگ نام ساختمان مجلس آلمان است که در مرکز برلین، پایتخت ان کشورواقع شده است..

سخنگوی بوندستاگ تأیید کرد که شویبله درباره وضع موجود به نمایندگان مجلس نامه‌نگاری کرده اما او با این حال از افشای جزئیات دیگری از محتوای این نامه خودداری کرده است.

بیلد ام زونتاگ همچنین گزارش داد كه شویبله از وزارت خارجه آلمان خواسته است تا درباره خشونت‌های هفته گذشته در واشنگتن گزارشی تهیه کنند تا دولت فدرال و ایالت برلین با استفاده از این تجربه برای تأمین امنیت کافی بوندستاگ تصمیم‌گیری کنند.

هواداران خشمگین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به کاپیتول، مقر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا یورش بردند و آن را اشغال کردند. در نتیجه این حمله پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

در برلین، معترضان به محدودیت‌های کرونایی طی تظاهراتی در ماه اوت سال گذشته میلادی به ساختمان پارلمان آلمان هجوم بردند. برخی از این تظاهرکنندگان عضو گروه‌های راست افراطی بودند و پرچم نازی‌ها را به اهتزاز در آوردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش جوزپ بورل به وقایع واشنگتن: باید بتوانیم محتوای شبکه‌های اجتماعی را تنظیم کنیم

یورش هواداران ترامپ به کنگره آمریکا؛ یک مأمور پلیس هم جان باخت

آلمان دستیار یک سیاستمدار حزب راست افراطی را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد