رئیس اقلیت دموکرات‌ها در سنای آمریکا: حمله‌کنندگان به کنگره تروریست‌های داخلی بودند

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات‌های آمریکا در مجلس سنا افرادی که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره حمله کردند بودند را «تروریست‌های داخلی و اراذل اوباش و آدم‌های کودن» خواند. وی همچنین خواستار برکناری ترامپ از قدرت شد.

آگهی

چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات‌های آمریکا در مجلس سنا درباره حمله اخیر طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به ساختمان کنگره و پیامدهای آن گفت: «واضح و مشخص است که اگر رئیس ‌جمهور ترامپ نبود چنین چیزی روی نمی‌داد، ماهی از سرش شروع به گندیدن می‌کند.»

آقای شومر افزود: «بر این باورم که رئیس‌ جمهور خطرناک است و حتی یک روز دیگر نباید در قدرت باشد. سریعترین و موثرترین راه برای برکناری این رئیس ‌جمهور اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی به دست معاون رئیس ‌جمهوری است. معاون ترامپ می‌تواند امروز به این متمم استناد کند و اگر کابینه به آن رای دهد، او برکنار می‌شود اگر معاون رئیس‌جمهوری و کابینه چنین نکنند کنگره برای استیضاح او تشکیل جلسه می‌دهد.»

او همچنین تاکید کرد: «بگذارید صریح بگویم اینها آشوبگران، شورشیان، آدم‌های کودن، اراذل و اوباش و تروریستهای داخلی بودند.»

جمعی از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه به ساختمان کنگره یورش بردند. در جریان این حمله ۵ نفرکشته شدند.

رهبران سیاسی جهان در کشورهای مختلف به این رویداد واکنش نشان داده‌اند. برخی نیروهای سیاسی در آمریکا خواهان برکناری ترامپ با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی و برخی نیز به فکر استیضاح دوباره او هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سنای آمریکا؛ کامالا هریس فردا استعفا می‌دهد

واکنش جوزپ بورل به وقایع واشنگتن: باید بتوانیم محتوای شبکه‌های اجتماعی را تنظیم کنیم

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد