آزمون سراسری سنجش میزان «گاوشناسی» در هند برگزار می‌شود

گاو برای بسیار از هندوها جانور مقدسی است
گاو برای بسیار از هندوها جانور مقدسی است Copyright Rajesh Kumar Singh/AP
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داوطلبان شرکت در آزمون «گاوشناسی» باید در یک ساعت به صد پرسش چهارگزینه ای پاسخ دهند. برگه آزمون به زبان‌های هندو، انگلیسی و ۱۲ زبان محلی دیگر در دسترس علاقمندان خواهد بود.

آگهی

دولت ناسیونالیست هند آزمون سراسری سنجش میزان «گاوشناسی» را در چارچوب کارزار گسترش و حمایت از این حیوان مقدس برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این آزمون به منظور «افزایش کنجکاوی و شناخت» از این گونه جانوری روز ۲۵ فوریه امسال و به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. آژانس حمایت از گاوها (RKA) که از سوی دولت نارندا مودی، نخست‌ وزیر راست‌گرای هند تشکیل شده است اعلام کرد هدف دیگر این آزمون بزرگ «افزایش حساسیت و آموزش» عموم مردم نسبت به «گاو» است.

بنا به اعلام «آژانس حمایت از گاوها» داوطلبان شرکت در آزمون «گاوشناسی» باید در یک ساعت به صد پرسش چهارگزینه ای پاسخ دهند. برگه آزمون به زبان‌های هندو، انگلیسی و ۱۲ زبان محلی دیگر در دسترس علاقمندان خواهد بود.

تمام داوطلبان در پایان این آزمون سراسری گواهی دریافت می‌کنند. به برترین‌ شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

گاو برای بسیاری از اکثریت هندوی ساکن هندوستان، یک حیوان مقدس است. با این حال از زمان به قدرت رسیدن حزب دست راستی بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) به رهبری نارندا مودی، این موجود مقدس اهمیت مضاعفی یافته است. دولت هند در سال‌های اخیر گاو را به یک مساله اساسی تبدیل و برای حفاظت از آن و مطالعه درباره این گونه، میلیون‌ها دلار هزینه کرده است.

قتنون تشدید مجازات عاملان ذبح و مصرف‌کنندگان گوشت گاو

از سوی دیگر ذبح و خوردن گوشت گاو در بسیاری از مناطق کشور کثیرالمله و رسما لائیک هندوستان ممنوع شده و شمار احکام کیفری علیه ناقضان این ممنوعیت افزایش یافته است.

همزمان با بالا گرفتن «گاوگرایی» دولت، گروه‌های ضربت هندو حملات خود علیه مسلمانان و همچنین هندوهای کاست‌های پایین جامعه را به دلیل کشتن و خوردن گاو، دوچندان کرده اند.

روز سه‌شنبه دولت ایالت کارناتاکا در جنوب هند با تغییر قانون محلی حمایت از گاوها و تشدید مجازات عاملان ذبح گاو، به پلیس اجازه داد تا بدون نیاز به حکم دستگاه قضایی، در صورت مشکوک شدن به موارد ذبح گاو محل را تفتیش و مظنونان را بازداشت کند. براساس قانون جدید، کسانی که گاوها را می‌کشند به هفت سال زندان و پرداخت جزای نقدی یک میلیون روپیه‌ای (معادل ۱۳۷۰۰ دلار) محکوم خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هندوها در روستای اجدادی کامالا هریس برای پیروزی او غذای نذری دادند

شادی هندوهای دهلی در فصل کوتاه جشنواره‌ها

عبدی و خدیر: ایران از اسلام انقلابی عبور می‌کند؛ مسلمانی ایرانیان با مسلمانی اعراب فرق دارد