مراسم تحلیف بایدن با حضور نیروهای گارد ملی؛ رژه سنتی تبدیل به رژه مجازی می‌شود

جو بایدن و کامالا هریس
جو بایدن و کامالا هریس Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته تحلیف ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه سه ژانویه (۱۳ دی) اعلام کرد که در مراسم ادای سوگند جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای به حداقل رساندن حضور جمعیت به خاطر شیوع ویروس کرونا، رژه سنتی برگزار نمی‌شود.

آگهی

کمیته تحلیف ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه سه ژانویه (۱۳ دی) اعلام کرد که در مراسم ادای سوگند جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای به حداقل رساندن شمار جمعیت حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، رژه سنتی برگزار نمی‌شود.

این کمیته تاکید کرد که جو بایدن و همسرش جیل از اجرای رژه سنتی مراسم تحلیف در تاریخ ۲۰ ژانویه چشم پوشی کرده‌اند با این حال «یک رژه مجازی» از تلویزیون پخش می‌شود.

کمیته تحلیف اضافه کرد: «این رژه از قهرمانان آمریکا تجلیل می‌کند، روی تمام آمریکایی‌ها از همه اقشار در ایالت‌ها و مناطق مختلف تاکید دارد و با شروع دوره آمریکای جدید، انعکاس دهنده تنوع، میراث و مقاومت کشور است.»

کمیته مراسم تحلیف از آمریکایی‌ها خواسته است برای این مراسم سفر نکنند.

جو بایدن پس از انجام مراسم سوگند در بخش غربی کنگره آمریکا با اسکورت به کاخ سفید منتقل می‌شود. این اسکورت با همراهی نمایندگانی از بخش‌های مختلف ارتش همراه است.

از سوی دیگر قرار است هزاران نفر از نیروهای گارد ملی برای برگزاری مراسم تحلیف به واشنگتن دی سی منتقل شوند.

فرماندهی ارتش و گارد هوایی حدود ۳۰ ایالت تاکنون متعهد شده‌اند که به مراسم ادای سوگند پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا کمک کنند.

پیش از ظهر ۲۰ ژانویه بیش از ۴ هزار نیرو در محل کنگره آمریکا حضور خواهند داشت. به گفته کریگ کلپر،سخنگوی گارد ملی واشنگتن دی‌سی، این تعداد نیرو می‌تواند به هفت هزار نفر نیز افزایش یابد یا حتی بنا به نوع مراسم تحلیف کاهش نیز پیدا کند.

کلپر افزود که نیروهای گارد ملی خیابان‌ها را می‌بندد و در مناطق حساس برای کنترل جمعیت پست‌های ایست بازرسی ایجاد می‌شود.

چهار سال پیش حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نیروی گارد ملی در مراسم تحلیف دونالد ترامپ حضور داشتند اما با توجه به شیوع کرونا به نظر می‌رسد که مراسم تحلیف جو بایدن مراسم کوچکتری باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی‌های امنیتی تمرین مراسم تحلیف بایدن را به تعویق انداخت

جنیفر لوپز و لیدی گاگا در مراسم تحلیف جو بایدن می‌خوانند

نشست آتی کنگره آمریکا؛ اولین سناتور برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن پا پیش گذاشت