دو حمله در کابل جان چند تن از جمله یک فعال مدنی و یک افسر پلیس را گرفت

تصوری از حملهٔ بیستم دسامبر در کابل
تصوری از حملهٔ بیستم دسامبر در کابل Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افراد ناشناس به سوی یوسف رشید، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانهٔ افغانستان و رانندهٔ وی تیراندازی کردند که در اثر آن هر دو نفر جان باختند.

آگهی

تیراندازی و انفجار در کابل، روز چهارشنبه جان چند تن از جمله از یک فعال مدنی برجسته و یک افسر پلیس را گرفت.

طبق اعلام پلیس کابل، افراد مسلح ناشناس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح چهارشنبه به سوی یوسف رشید، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانهٔ افغانستان و رانندهٔ وی تیراندازی کردند که در اثر آن هر دو نفر جان باختند.

همچنین، بامداد چهارشنبه، در انفجار یک بمب دست‌ساز که به خوردوی پلیس چسبانده شده بود یک افسر پلیس جان باخت و دو پلیس دیگر نیز زخمی شدند. تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده نگرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که روز گذشته نیز ۴ پزشک و یک تن دیگر، در انفجار بمب جاسازی‌شده در زیر خودرو خود در کابل کشته شده و دو تن دیگر نیز در اثر این انفجار زخمی شدند. گروه طالبان مسئولیت حملهٔ روز گذشته را پذیرفت.

گرچه شاخه ولایت خراسان دولت اسلامی، مدعی شده که شمار بسیاری از حمله‌های مر‌گبار افغانستان، از جمله حمله‌های کابل را انجام داده است، اما مقامات افغانستان می‌گویند گروه طالبان پشت این حمله‌ها بوده‌اند. 

مذاکرات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان برای رسیدن به توافق صلح پس از ماه‌ها گفتگو به نتیجه نرسیده و بناست پنجم ژانویه برابر با شانزدهم دی‌ماه از در دوحهٔ قطر از سر گرفته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهار پزشک و یک رهگذر در انفجار یک بمب جاسازی شده در کابل کشته شدند

محب‌الله محبی، معاون والی کابل در انفجاری در پایتخت افغانستان کشته شد

انفجار و تیراندازی در کابل؛ یک دادستان به ضرب گلوله مهاجمان کشته شد