ترافیک سنگین در مرزهای بالکان در آستانه تعطیلات کریسمس

Croatian border
Croatian border Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ضرورت کنترل مدارک مسافران و حتی گاه کنترل دمای بدن آنها، سرعت حرکت خودروها را در مناطق مرزی بسیار کند کرده است و بنا بر گزارشی که در یکی از تلویزیونهای کشور کرواسی پخش شد، بسیاری از این مسافران مجبور شده‌اند شب را در خودروهای خود بخوابند.

آگهی

کمتر از یک هفته تا جشن کریسمس و آغاز سال جدید میلادی باقی مانده است. بسیاری از شهروندان کشورهای منطقه بالکان که به دلایلی همچون کار و تحصیل ساکن اروپای غربی هستند، با وجود هشدارها درباره شیوع کرونا، محل سکونت خود را ترک کرده و راهی سرزمین‌های مادری خود شده‌اند.

عزم سفر این دسته باعث ایجاد ترافیک سنگینی در مناطق مرزی بالکان شد و از عصر جمعه تا پایان روز شنبه، صف‌های طولانی از خودروها در مرز کشورهایی همچون اسلوونی، کرواسی، مجارستان و صربستان تشکیل گردید.

این صف‌های طولانی در حالی شکل گرفت که بسیاری از کشورها مقررات سخت گیرانه‌ای را برای مسافران همچون قرنطینه ۱۴ روزه و همراه داشتن نتیجۀ منفی تست کرونا وضع کرده‌اند تا به این ترتیب از میزان سفرها در تعطیلات کریسمس بکاهند.

ضرورت کنترل مدارک مسافران و حتی گاه کنترل دمای بدن آنها، سرعت حرکت خودروها را در مناطق مرزی بسیار کند کرده است و بنا بر گزارشی که در یکی از تلویزیونهای کشور کرواسی پخش شد، بسیاری از این مسافران مجبور شده‌اند شب گذشته را در اتومبیل خود بخوابند.

این سفرها در حالی انجام می‌شود که کشورهای منطقه بالکان اعلام کرده‌اند روزانه هزاران مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا را ثبت می‌کنند و بیمارستان‌هایشان نیز مملو از مبتلایان به کووید۱۹ است.

بنا بر اعلام تلویزیون صربستان، مسافران در مرز این کشور دست‌کم ۴ ساعت در انتظار بوده‌اند؛ با این وجود طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۶ هزار نفر موفق به ورود به خاک این کشور شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فصل تعطیلات اروپا با ترافیک‌های سنگین آغاز شده است

شیوع کرونا در ایران و جهان؛ شمار مبتلایان هند از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت

کرونا و تعطیلات کریسمس؛ کشورهای اروپایی کدام محدودیت‌ها را لغو می‌کنند؟