سناتور جمهوریخواه: برای عدم بازگشت آمریکا به برجام تمام تلاشم را می‌کنم

لیندسی گراهام
لیندسی گراهام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لیندسی گراهام: «بازگشت به این توافق [برجام] مخرب‌ترین تصمیمی خواهد بود که دولت بایدن برای ثبات در خاورمیانه می‌تواند اتخاذ کند.»

آگهی

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی می گوید «به سختی» برای رای گیری در مجلس سنا در مورد تصمیم احتمالی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران تلاش می کند.

این عضو مجلس سنای ایالات متحده همچنین از تلاش خود برای اعلام نظر سناتورها در مورد بازگشت آمریکا به توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس سخن گفت. لیندسی گراهام در صفحه توئیتر خود نوشت: «به سختی در تلاشم تا در مورد هرگونه تصمیم درباره بازگشت به توافق هسته ای ایران در سنا رای گیری انجام شود.»

سناتور ایالت کارولینای جنوبی افزوده است: «بازگشت به این توافق مخرب ترین تصمیمی خواهد بود که دولت بایدن برای ثبات در خاورمیانه می تواند اتخاذ کند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

لیندسی گراهام در طول دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ یکی از هواداران سرسخت چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا بود. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ تصمیم به خروج از توافق هسته ای با ایران گرفت. واشنگتن همچنین به تدریج تحریم های هسته ای علیه ایران را بار دیگر به اجرا گذاشت.

لیندسی گراهام همچنین درباره بازگشت احتمالی کشورش به توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس نوشت: «[توافق پاریس] آنطور که اکنون تنظیم شده است پیروزی بزرگی برای چین و هند محسوب می شود.»

موضع گیری لیندسی گراهام علیه بازگشت آمریکا به برجام در حالی صورت می گیرد که جمهوریخواهان این روزها در حال تبلیغ انتخاباتی برای حفظ اکثریت کرسی ها خود در مجلس سنا هستند. رای دهندگان در ایالت جورجیا قرار است روز پنج ژانویه (۱۶ دی) در رای گیری برای انتخاب دو سناتور این ایالت شرکت کنند.

جمهوریخواهان در صورت پیروزی هر دو نامزد دموکرات در این رای گیری اکثریت خود در مجلس سنا را از دست خواهند داد. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری موفق شد تا با اختلاف حدود ۱۲ هزار رای دونالد ترامپ را در این ایالت جنوبی شکست دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا در نشست شورای امنیت: تسلیم شگرد خطرناک ایران برای کاهش فشارها نشوید

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی

وزیر دفاع آمریکا: شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران توانمندی فراوانی دارند، من بیشترش را دارم