رکورد ۲۰ هزار دلار شکست؛ بازده یک ساله سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به ۱۹۲ درصد رسید

نشان تجاری بیت‌کوین در ورودی مرکز کنفرانسی در نیویورک
نشان تجاری بیت‌کوین در ورودی مرکز کنفرانسی در نیویورک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازده بیش از ۱۹۲ درصدی بیت‌کوین در شرایطی است که شاخص داوجونز طی یک سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش یافته و متوسط قیمت سهام ۵۰۰ شرکت برتر بورس‌های آمریکا در این مدت ۱۴.۴ درصد رشد کرده است. قیمت جهانی طلا نیز طی یک سال گذشته تنها ۲۲ درصد بالا رفته است.

آگهی

قیمت بیت‌کوین، نخستین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی جهان، برای اولین بار از زمان به جریان افتادن آن در سال ۲۰۰۹، روز چهارشنبه (۱۶ دسامبر) از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرد.

بهای بیت کوین در جریان مبادلات روز چهارشنبه بازارهای مالی جهانی به اوج تاریخی ۲۰ هزار و ۶۸۹ دلار رسید. این چهارمین خیز قیمتی بیت‌کوین به سمت ۲۰ هزار دلار از ۳۰ نوامبر گذشته تا امروز(۱۶ دسامبر) به شمار می‌رفت؛ خیزهایی که تا امروز موفق به شکستن رکورد ۲۰ هزار دلار نشده بودند و حداکثر در نرخ ۱۹ هزار و ۸۳۲ دلار متوقف شده بودند.

بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ نوامبر نیز تا ۱۹ هزار و ۱۲۹ دلار صعود کرده بود ولی تنها دو روز بعد این نرخ تا ۱۷ هزار و ۷۶ دلار سقوط کرده بود.

بهای بیت‌کوین پیشتر در جریان مبادلات ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۷ رکورد ۱۹ هزار و ۶۶۶ دلار را شکسته بود ولی سپس دچار یک روند نزولی مستمر شد؛ به طوری که نرخ آن در جریان معاملات ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ به سه هزار و ۱۸۳ دلار رسید که پایین‌ترین بهای این ارز رمز‌گذاری شده طی دو سال گذشته محسوب می‌شود.

قیمت بیت‌کوین سپس تا ۱۱ هزار و ۸۶۵ دلار در جریان معاملات ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۹ بالا رفت ولی بار دیگر افت آن تا ۵ هزار و ۱۶۵ دلار طی داد و ستدهای ۱۳ مارس ۲۰۲۰ رقم خورد.

نخستین رمز ارز جهان یک سال پیش در سطح ۷ هزار و ۸۰ دلار معامله می‌شد و از این نظر سرمایه‌گذاران بر روی این ارز دیجیتالی بازده ۱۹۲ درصدی کسب کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بازده ۱۹۲ درصدی بیت‌کوین در شرایطی است که شاخص داوجونز طی یک سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش یافته و متوسط قیمت سهام ۵۰۰ شرکت برتر بورس‌های آمریکا در این مدت ۱۴.۴ درصد رشد کرده است. قیمت جهانی طلا نیز طی یک سال گذشته تنها ۲۲ درصد بالا رفته است.

تحلیل‌گران بازارهای مالی رکوردشکنی بیت‌کوین را ناشی از افزایش استقبال از نخستین رمزارز جهان و بالا رفتن ریسک‌پذیری در بازارهای مالی جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا می‌دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دردسر فیس‌بوک برای بازار ارزرَمزها؛ نرخ بیت‌کوین ۱۳ درصد سقوط کرد

مصرف برق شبکه جهانی «بیت‌کوین» چقدر است؟

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد