پوتین با تبریک پیروزی بایدن برای «همکاری» و «برقراری تماس» اعلام آمادگی کرد

دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در سال ۲۰۱۱
دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در سال ۲۰۱۱ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داد که در مقابل روسیه موضعی «قاطع» اتخاذ خواهد کرد.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه به دنبال پیروزی جو بایدن در کالج الکترال انتخاب او را به ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت.

رئیس جمهوری روسیه یکی از معدود رهبران جهان بود که برای تبریک پیروزی جو بایدن پس از برگزاری انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) منتظر نتیجه رای گیری در کالج الکترال شد. ولادیمیر پوتین در پیام خود به جو بایدن برای «همکاری» و «برقراری تماس» با رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده ابراز آمادگی کرده است.

در بیانیه کرملین آمده است: «ولادیمیر پوتین برای رئیس جمهوری منتخب آرزوی موفقیت کرد. او همچنین از باور خود مبنی بر توانایی روسیه و آمریکا برای حل مشکلات و رویارویی با چالش ها با وجود اختلاف نظرها سخن گفت.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اعضای کالج الکترال در آمریکا روز دوشنبه همانطور که پیش بینی می شد به جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آینده این کشور رای دادند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده شکست خود در انتخابات را نپذیرفته است.

جو بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در مقابل روسیه موضعی «قاطع» اتخاذ خواهد کرد. رئیس جمهوری منتخب آمریکا به طور خاص مسکو را متهم کرده که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا که دونالد ترامپ در آن پیروز شد دخالت کرده است. در مقابل روسیه هرگونه دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرده است.

تعیین سرنوشت پیمان کنترل تسلیحاتی «استارت نو» با روسیه که دوره آن روز پنجم فوریه سال آینده میلادی (۱۷ بهمن سال جاری شمسی) به پایان می رسد احتمالا یکی از اولین تصمیم های دولت جو بایدن درباره رابطه با مسکو خواهد بود. دوره ریاست جمهوری جو بایدن روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) آغاز خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: مخالف خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستم

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛ روسیه: تروریست‌ها با اوکراین در ارتباط بودند