شش هوادار یک روحانی سرشناس در اندونزی به ضرب گلوله پلیس کشته شدند

رزق شهاب،‌ رهبر جبهه دفاع از اسلام در اندونزی
رزق شهاب،‌ رهبر جبهه دفاع از اسلام در اندونزی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد رزق شهاب که از وی به عنوان رهبر جبهه دفاع از اسلام در اندونزی یاد می‌کنند سال ۲۰۱۷ پس از آنکه از سوی پلیس به عنوان مظنون در یک ماجرای پورنوگرافی شناخته شد به عربستان گریخته بود.

آگهی

در جریان رویارویی ماموران پلیس اندونزی با جمعی از هواداران یک روحانی مسلمان در نزدیکی جاکارتا، پایتخت، دست کم شش نفر کشته شدند.

این حادثه زمانی روی داد که تعدادی از هواداران یک پیشوای روحانی مسلمان در اعتراض به قرار بازجویی وی قصد داشتند به یک ایستگاه بازرسی پلیس حمله کنند.

یک فرمانده پلیس جاکارتا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که حدود ده تن از هواداران محمد رزق شهاب، روحانی سرشناس اندونزیایی در یک جاده عوارضی، واقع در پنجاه کیلومتری شرق جاکارتا قصد حمله به ایستگاه بازرسی پلیس را داشتند که ماموران در نهایت مجبور به دفاع از خود شدند.

به گفته این افسر پلیس «زمانی که ماموران در حال تعقیب خودوری مهاجمان بودند، آنها نزدیک‌تر شده و اقدام به حمله با اسلحه و اشیاء تیز کردند.»

فاضل عمران از فرماندهان پلیس جاکارتا سپس تاکید کرد که ماموران مجبور به دفاع از خود شدند و اقدام به تیراندازی کردند که در این میان شش نفر از مهاجمان کشته شدند و چهار نفر دیگر نیز از مهلکه گریختند.

محمد رزق شهاب،‌ روحانی مسلمان اندونزیایی قرار است امروز دوشنبه هفتم دسامبر به دلیل آنچه نقض آشکار محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ عنوان شده، تحت بازجویی قرار گیرد.

این رهبر کاریزماتیک اسلامی در اندونزی پس از آن تحت اتهام یاد شده قرار گرفت که هزاران نفر از پیروانش به مناسبت شرکت در عروسی دختر وی در خانه‌اش جمع شدند.

محمد رزق شهاب که از وی به عنوان رهبر جبهه دفاع از اسلام در اندونزی یاد می‌کنند تنها چند روز پیش از این ماجرا از عربستان سعودی به کشورش باز گشته بود. گفتنی است که وی سال ۲۰۱۷ پس از آنکه از سوی پلیس به عنوان مظنون در یک ماجرای پورنوگرافی شناخته شد به عربستان گریخته بود.

وی هنگام بازگشت به اندونزی در فرودگاه توسط ده‌ها هزار نفر از پیروانش که مقررات وضع شده برای مهار ویروس کرونا را نادیده گرفته بودند، مورد استقبال قرار گرفت.

محمد رزق شهاب یکی از رهبران اصلی جنبش اعتراضی و تجمعات دسته جمعی سال ۲۰۱۶ در جاکارتا علیه باسوکی تجاهایا پورناما، فرماندار وقت این شهر بود که گفته می‌شد به قرآن توهین کرده است.

باسوکی که یک مسیحی چینی تبار بود پس از این ماجرا به جرم کفرگویی به دو سال زندان محکوم شد.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر پیشین اندونزی به دلیل تخلفات مالی در پیوند با بودجه کرونا به ۱۲ سال زندان محکوم شد

حمله انتحاری به یک کلیسا در اندونزی بیش از ۱۰ زخمی بر جا گذاشت

برای اولین بار، یک زن ترنسجندر در اندونزی موفق به کسب یک مقام رسمی شد