واشنگتن پست: فقط ۲۷ عضو جمهوریخواه کنگره پیروزی جو بایدن را قبول دارند

کنفرانس خبری کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا
کنفرانس خبری کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج نظرخواهی روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که با وجود شواهد قطعی مبنی بر پیروزی جو بایدن، نزدیک به ۸۸ درصد از جمهوریخواهان عضو کنگره هنوز از تایید برنده انتخابات ریاست جمهوری امتناع می‌کنند.

آگهی

نتایج نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که تنها ۲۷ عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا معتقدند که جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر گذشته پیروز شده است.

یک تیم ۲۵ نفره از خبرنگاران این روزنامه از طریق ارسال ایمیل و برقراری تماس تلفنی با ۲۴۹ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده، نظر آنها را در مورد فرد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جویا شده‌اند.

نتایج این نظرخواهی نشان می‌دهد که با وجود شواهد قطعی مبنی بر پیروزی جو بایدن، نزدیک به ۸۸ درصد از جمهوریخواهان عضو کنگره هنوز از تایید برنده انتخابات ریاست جمهوری امتناع می‌کنند.

مطابق اعلام روزنامه واشنگتن پست، نتایج این بررسی نشان دهنده هراسی است که اکثر جمهوریخواهان از پذیرش برکناری آقای ترامپ به عنوان سومین رئیس جمهوری که در ۸۰ سال گذشته از پیروزی مجدد در انتخابات ناکام مانده، دارند و تلاش می‌کنند تا از حملات او که همچنان برای بقای در قدرت می‌جنگد، در امان بمانند.

چنان که آقای ترامپ در واکنش به نتایج نظرسنجی واشنگتن پست با انتشار توییتی نوشت:«در حالی که ما تازه در آغاز راه مبارزه خود هستیم، تعداد بسیار زیاد(موافقان با پیروزی جو بایدن) جای تعجب دارد.» او همچنین خواستار افشای فهرست نمایندگان هم حزبی خود شد که جو بایدن را پیروز انتخابات دانسته‌اند.

البته نتایج نظرخواهی واشنگتن پست حاکیست که فقط هشت قانون‌گذار جمهوریخواه، معادل ۳ درصد آنها از استراتژی فعلی ترامپ در ادعای پیروزی و بروز تقلب انتخاباتی حمایت می‌کنند و از مقام‌های ایالتی خواسته‌اند که آقای ترامپ را به عنوان پیروز انتخابات اعلام کنند.

در حالی که میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه حاکم بر سنای آمریکا از جمله افرادی بوده که از پاسخگویی صریح به سوال‌های واشنگتن پست امتناع کرده، در سال ۲۰۱۶ و همزمان با مسجل شدن شکست هیلاری کلینتون از رقیب جمهوری‌خواه خود، چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا با صدور بیانیه‌ای پیروزی آقای ترامپ را تبریک گفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال، کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نیز روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که تا زمانی که رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد نکرده، نمی‌تواند در مورد چشم‌انداز اقدام‌های اقلیت تحت رهبری خود برای مقابله با فرمان‌هاب اجرایی آقای بایدن اظهارنظر کند.

این در شرایطی است که ویلیام بار، وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا و از سرسخت‌ترین متحدان آقای ترامپ روز سه شنبه اعلام کرده بود که وزارت دادگستری هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات که بتواند نتیجه آن را تغییر دهد، پیدا نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تایید پیروزی بایدن در پنسیلوانیا و نوادا؛ امید‌های ترامپ کم‌رنگ‌تر شد

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند