اسکان اضطراری صدها سیل‌زده در جنوب ایران؛ بارش‌های جدید در خوزستان در راه است

سیل در استان خوزستان ایران
سیل در استان خوزستان ایران Copyright عکس از خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استان خوزستان ایران سال گذشته در همین مقطع زمانی (آذرماه) نیز جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر به ویژه در اهواز، مرکز این استان را تجربه کرده بود.

آگهی

مقامات استان خوزستان در ایران می گویند معابر و واحدهای مسکونی ۱۵ شهرستان به دنبال موج اخیر بارندگی ها و جاری شدن سیل در این استان با آبگرفتگی روبرو هستند.

بنا به اعلام مسئولان جمعیت هلال احمر ایران تاکنون به پنج هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده امدادرسانی شده است. طبق همین گزارش ۵۵۲ نفر به مراکز اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر منتقل شده اند. اهواز، ماهشهر، رامشیر، امیدیه و بندر امام خمینی از جمله مناطقی هستند که زندگی شهروندان در آن به دنبال آبگرفتگی معابر و واحدهای مسکونی تحت تاثیر قرار گرفته است.

طبق گزارش ایسنا جمال عالمی ‌نیسی، فرماندار اهواز گفته است که ساکنان بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکونی با آبگرفتگی منازل خود روبرو شدند. از سوی دیگر به گفته علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ۲۴۵ امدادگر و نجاتگر داوطلب در عملیات امدادرسانی به پنج هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده شرکت داشتند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود که «تمامی پروتکل های بهداشتی» در مراکز اسکان اضطراری که در شهرستان ماهشهر برپا شده است رعایت می شود.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی ایران سامانه ای بارشی که از روز پنجشنبه گذشته به خوزستان رسیده بود تا روز دوشنبه در این استان فعال بود. این در حالی است که یک سامانه بارشی دیگر قرار است از اواخر روز سه شنبه تا اواسط روز پنجشنبه در استان خوزستان فعال شود.

علاوه بر خوزستان ساکنان استان های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، ایلام، قزوین، و لرستان نیز طی روزهای گذشته شاهد جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر بودند.

استان خوزستان ایران سال گذشته در همین مقطع زمانی (آذرماه) نیز جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر به ویژه در اهواز، مرکز این استان را تجربه کرده بود. سیل آذر ۱۳۹۸ هشت ماه پس از جاری شدن سیل در ۲۵ استان ایران همزمان با تعطیلات نوروز همان سال روی داد. سیلاب و طغیان آب رودخانه ها در فروردین سال ۱۳۹۸ جان دستکم ۷۶ نفر را در سراسر ایران گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل در خوزستان؛ مدارس اهواز و کارون روز چهارشنبه هم تعطیل خواهند بود

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان مازندران ایران دست‌کم ۲ کشته و ۲ مفقود برجای گذاشت