بایدن: بی‌مسئولیتی ترامپ باورکردنی نیست

بایدن: بی‌مسئولیتی ترامپ باورکردنی نیست
بایدن: بی‌مسئولیتی ترامپ باورکردنی نیست Copyright Carolyn Kaster/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه اعلام کردن بایدن در جورجیا پیروز شده و تمام ۱۶ رای الکترال این ایالت را از آن خود کرده است.

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا می‌گوید بی‌مسئولیتی دونالد ترامپ در پذیرش شکست در انتخابات سوم نوامبر باورکردنی نیست.

پیروزی جو بایدن در ایالت جورجیا با شکایت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به چالش کشیده شده است. با این حال آسوشیتدپرس روز پنجشنبه اعلام کردن بایدن در جورجیا پیروز شده و تمام ۱۶ رای الکترال این ایالت را از آن خود کرده است.

دونالد ترامپ بدون ارائه شواهد و مستندات ادعا می‌کند که در انتخابات سوم نوامبر تخلف و تقلب گسترده صورت گرفته است. رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهوری ایالات متحده کارزار حقوقی علیه نتایج انتخابات را مدیریت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای بایدن روز پنجشنبه و در پیامی از اقامتگاه خود در ویلمینگتون گفت: «آمریکایی‌ها شاهد یک بی‌مسئولیتی باورنکردنی هستند. [عدم پذیرش شکست در انتخابات از سوی ترامپ] پیام‌های به‌شدت مضری را درباره کارکرد دموکراسی به جهان می‌فرستد.»

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده همچنین با ابراز اطمینان از پیروزی و ادامه امور در روال عادی گفت: «فهمیدن اینکه این مرد چطور فکر می‌کند، سخت است اما باور دارم که خودش هم می‌داند شکست خورده و من ۲۰ ژانویه سوگند یاد خواهم کرد.»

براساس نتایج شمارش سراسری آرا، جو بایدن ۷۸ ساله با کسب حدود ۸۰ میلیون رای پیروز انتخابات سوم نوامبر شده است. حدود ۷۴ میلیون نفر به ترامپ رای داده‌اند. ۲۴۰ میلیون نفر از شهروندان ایالات متحده آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط بودند.

پیروزی بایدن در جورجیا پس از بازشماری آرا

در ایالت جورجیا، جایی که جو بایدن تنها با ۱۴ هزار رای پیروز اعلام شده بود، پس از درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ، بازشماری دستی آرا انجام شد. مقام‌های محلی پس از این مرحله اعلام کردند که بایدن با ۱۲۲۰۰ رای، در این ایالت پیروز شده است.

با این وجود، دولت محلی جورجیا اعلام کرد که با توجه به اختلاف کمتر از نیم درصدی شمار آرای دو کاندیدا، نتیجه اعلام شده حتی پس از صدور گواهی صحت انتخابات قابل اعتراض است.

تیم حقوقی کارزار ترامپ با رد نتیجه بازشماری آرا در جورجیا می‌گوید نتایج به‌دست آمده، صرفا شمارش دوباره آرای غیرقانونی است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جهان دوگانه ترامپ؛ تنفر از «گلوبالیسمی» که زندگی خود او را هموار کرد

وزیر خارجه فرانسه: با بایدن درباره بی‌مسئولیتی ترامپ هم نظر هستم

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند