فاوچی: هرگز در چنين مدت كوتاهی در توليد واكسن اين قدر پيشرفت نکرده بودیم

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی فاوچی، از اعضای ارشد تیم مقابله با کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از روند سریع توسعه واکسن اثربخش کرونا تمجید کرد.

آگهی

آنتونی فاوچی، از اعضای ارشد تیم مقابله با کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از روند سریع توسعه واکسن اثربخش کرونا تمجید کرد و گفت: «می‌توانیم از سرعت سریع پیشرفت علمی، از جمله داده‌های بسیار دلگرم‌کننده که نشان دهنده درجه بالایی از اثربخشی واکسن‌های منتخب کووید۱۹ در آزمایش‌های بالینی در مقیاس بزرگ است، دلگرم باشیم

به گفته این پزشک متخصص «هرگز در چنين مدت كوتاهي توليد واكسني اين قدر پيشرفت نداشته است.»

توصیه او برای همه‌گیر شدن واکسن زدن میان مردم این است که «باید صادقانه و شفاف عمل کنیم و برای عموم مردم بگوییم که روند تشخیص ایمن و موثر بودن واکسن چیست. اطمینان دارم که وقتی سازمان غذا و دارو این واکسن ها را تایید می‌کند و تاکنون دو مورد از آن وجود داشته که کاملا اثربخش بوده و موارد دیگری هم وجود دارد، بنابراین بدون تردید واکسن را خواهم زد و به اعضای خانواده‌ام نیز پیشنهاد می‌‌نم که واکسن [کرونا] را بزنند.»

او همچنین تاکید کرد «در نوع خود، ما این [واکسن کرونا] را به سریع ترین شکل ممکن در طول تاریخ مسیر کردیم.»

دو شرکت «فایزر» و «بیون تک» اعلام کرده اند که تا پایان سال جاری ۲۰ میلیون نمونه از واکسن کرونای خود را تولید خواهند کرد. این رقم در سال ۲۰۲۱ به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نمونه خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایزر برای واکسن کرونا با «۹۵٪ کارایی» درخواست مجوز می‌کند

اتحادیه اروپا: گفتگوها با شرکت مدرنا برای خرید واکسن کووید۱۹ در جریان است

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟