تظاهرات هواداران ترامپ در واشنگتن با درگیری‌های شبانه پایان یافت

درگیری‌های شبانه در واشنگتن
درگیری‌های شبانه در واشنگتن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان این درگیری‌ها دستکم یک مورد چاقوکشی روی داد و دستکم ۲۰ نفر نیز دستگیر شدند.

آگهی

گروهی از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری معترض هستند شنبه شب با مخالفان او در واشنگتن درگیر شدند.

این درگیری ها به دنبال برگزاری تظاهرات هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ در واشنگتن به وقوع پیوست. در جریان این درگیری ها دستکم یک مورد چاقوکشی روی داد و دستکم ۲۰ نفر نیز دستگیر شدند. طرفداران رئیس جمهوری کنونی آمریکا روز شنبه علاوه بر واشنگتن در چند شهر دیگر این کشور نیز به خیابان ها آمدند. آنها پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ را زیر سوال بردند و شعارهایی مبنی بر وقوع «تقلب» در انتخابات سر دادند. 

از جمله شعارهای تظاهرکنندگان «جلوی دزدی را بگیرید» و «هر رای را بشمارید» بود. بنا به گزارش ها درگیری ها بین هواداران دونالد ترامپ و مخالفان او در واشنگتن تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه ادامه داشت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس واشنگتن اعلام کرده که چند قبضه سلاح بازداشت شدگان را توقیف کرده است. دو افسر پلیس واشنگتن نیز در جریان درگیری های شنبه شب مجروح شدند. 

دونالد ترامپ روز شنبه پیش از مراجعه به زمین گلف خود در ایالت ویرجینیا با خودرو از میان طرفدارانش در واشنگتن عبور کرده بود. طرفداران رئیس جمهوری آمریکا و شخص او در حالی از وقوع «تقلب» در انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) سخن می گویند که چند نهاد اجرایی و نظارتی مسئول در امر برگزاری انتخابات از رای گیری اخیر به عنوان «امن ترین رای گیری در تاریخ آمریکا» یاد کرده اند. 

AP Photo
یکی از مجروحان درگیری‌های واشنگتنAP Photo

اعضای گروه «پسران سربلند» (Proud Boys) که به نزاع خیابانی با مخالفان خود مشهور هستند از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه در واشنگتن بودند. 

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که جو بایدن علاوه بر کسب اکثریت آرای عمومی، اکثریت آراء را در کالج الکترال به دست خواهد آورد. دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پذیرش پیروزی رقیب و شکست» در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده؛ از باب دول تا ترامپ

دولت ترامپ نامه‌های مقامات خارجی را به دست بایدن نمی‌رساند

کاخ سفید همچنان در حال چیدمان دولت دوم ترامپ است