شیوع کرونا در ایران و جهان؛ آمار مبتلایان در ۱۱ کشور به بیش از ۱ میلیون نفر رسید

Jean-Francois Badias
Jean-Francois Badias Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در شبانه‌روز گذشته ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌ و ۴۵۹ بیمار نیز در اثر کرونا جان باخته‌اند. بر این اساس شمار کل مبتلایان به کرونا به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر و شمار قربانیان آن به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر می‌رسد.

آگهی

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا نیمروز یکشنبه ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) به دست‌کم ۵۴ میلیون و ۴۲۴ هزار نفر و شمار قربانیان آن به دست‌کم ۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

در جدول جهانی کشورهای گرفتار به این ویروس، ایالات متحده آمریکا همچنان با ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۱۸ بیمار و بیش از ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ قربانی در صدر قرار دارد و پس از آن پنج کشور هند، برزیل، فرانسه، روسیه و اسپانیا رده‌های دو تا شش را به عنوان سرزمین‌هایی با بیشترین شمار ابتلا به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهایی با بیش از ۱ میلیون مبتلا

در این جدول همچنین ۱۱ کشور بیش از ۱ میلیون مورد تایید شدۀ ابتلا به ویروس کرونا دارند که عبارتند از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، روسیه، اسپانیا، بریتانیا، آرژانتین، کلمبیا، ایتالیا و مکزیک.

انتظار می‌رود پرو که در حال حاضر بیش از ۹۳۴ هزار و ۸۰۰ بیمار تایید شدۀ کرونا دارد، تا ۲۴ ساعت آینده به جمع کشورهایی با بیش از ۱ میلیون مبتلای کووید۱۹ بپیوندد.

وزیر اقتصاد آلمان نیز روز یکشنبه اعلام کرد تدابیر سختگیرانه برای مهار کرونا دست‌کم برای ۴ تا ۵ ماه آینده ادامه خواهد داشت و مردم این کشور باید خود را برای این وضعیت آماده کنند. او تاکید کرد که نباید انتظار داشت محدودیتهای اجتماعی به این زودی کاهش یابد.

پیتر آلتمایر با اشاره به آمار کنونی شیوع کرونا در کشورش(حدود ۷۸۸ هزار و ۹۰۰ مبتلا و ۱۲ هزار و ۶۱۹ جان باخته) هشدار داد که اگر نمی‌خواهید مانند فرانسه با روزهایی بیش از ۵۰ هزار مورد جدید ابتلا مواجه شوید، باید مقررات سخت کنونی را بپذیرید.

کرونا در ایران

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در شبانه‌روز گذشته ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و ۴۵۹ بیمار نیز در اثر کرونا جان باخته‌اند.

با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان به این ویروس در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر و شمار قربانیان آن به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر می‌رسد.

هم اکنون ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا و ۴ استان نیز در وضعیت نارنجی (هرمزگان، فارس، گلستان، سیستان و بلوچستان) قرار دارند.

۲۷ استان دارای وضعیت قرمز عبارتند از: تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان.

اجاره هتل برای استقرار بیماران کرونایی و کادر پزشکی

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران روز یکشنبه از آمادگی وزارت بهداشت برای اجارۀ هتل‌ها به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد.

بنا بر گزارش ایرنا، آقای مونسان از مدیران‌ کل میراث فرهنگی استان‌ها خواست تا این موضوع را به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها اطلاع داده و فهرست هتل‌هایی را که به این کار علاقمند هستند اعلام کنند؛ تا درنهایت دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای عقد قرارداد با هتل‌ها وارد عمل شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز سیاه کرونا در ایران با بالاترین قربانیان روزانه؛ «زمستان سخت‌تری در پیش است»

چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد