مدیرعامل بهشت زهرا: در روزهای پیک ۳۵۰ متوفی داشتیم

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

««تمام بحران هایی که ظرف ۵۰ سال گذشته در بهشت زهرا داشتیم در عرض یک روز، دو روز، سه روز و نهایت یک هفته جمع شده بود اما ۲۶۰ روز است که در بحران هستیم و معلوم هم نیست تا چند روز دیگر در بحران بمانیم.»

آگهی

ویروس کرونا معادلات را در همه جای جهان بر هم زده و برخی کشورها را با رکورد اقتصادی مواجه کرده است. مدیریت کرونا در ایران در سایه تحریم‌‌ها و شرایط اقتصادی موجود کار دشواری است. تا کنون بارها آمار رسمی ایران از مرگ روزانه ۴۰۰ و ۵۰۰ نفر در این کشور گذشته است. 

سعید خال، مدیرعامل بهشت زهرا می‌گوید: «در روزهای عادی بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر متوفی ورودی داشتیم اما در روزهای پیک ۳۵۰ تا هم ورودی داشتیم که این عدد سنگینی است.» بر این اساس مرگ ۳۵۰ شهروند ایرانی در روز تنها در استان تهران رقم خورده است.

او همچنین می‌افزاید: «تمام بحران‌هایی که ظرف ۵۰ سال گذشته در بهشت زهرا داشتیم در عرض یک روز، دو روز، سه روز و نهایت یک هفته جمع شده بود اما ۲۶۰ روز است که در بحران هستیم و معلوم هم نیست تا چند روز دیگر در بحران بمانیم.»

افزایش تعداد حضور روحانیون در بهشت زهرا

میثم رجبی که در بهشت زهرا مراسم مذهبی برای اموات را به‌جا می‌آورد می‌گوید: «الان میانگین خودم تنها روزی برای ۲۵ نفر [دعا] می‌خوانم. تعداد ما هم اینجا زیاد شده است. الان ۱۲ نفر هستیم که اینجا کار می‌کنیم.»

آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران از مرگ ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر خبر می‌دهد. آمار مبتلایان به این ویروس در ایران نیز ۷۰۳ هزار نفر گزارش شده است. ۵۳۱ هزار نفر نیز از بیماری کووید۱۹ بهبود یافته‌اند.

۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. یک میلیون و ۲۷۱ هزار نفر نیز در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیر صعودی کرونا در ایران؛ تست‌های تشخیص به ۱۰۰ هزار مورد در روز افزایش می‌یابد

واکسن کرونا با «۹۰ درصد کارایی»؛ متخصصان چه سوال‌ها و تردیدهایی دارند؟

افزایش شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران به بیش از ۱۰ هزار نفر؛ ایلام سیاه است