شیوع کرونا در ایران و جهان؛ آمریکا رکورد ۲۰۰ هزار ابتلا در یک شبانه‌روز را شکست

Marcio Jose Sanchez
Marcio Jose Sanchez Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران طی شبانه‌روز گذشته ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و در همین مدت ۴۶۲ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند

آگهی

شمار مبتلایان ویروس کرونا در سراسر جهان تا نیمروز چهارشنبه ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) به بیش از ۵۱ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۸۰۰ نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار نفر رسید.

ایالات متحده آمریکا با ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۷۱۴ مبتلا و ۲۴۵ هزار و ۹۴۳ قربانی، دارای بیشترین شمار مبتلایان و جان باختگان کووید۱۹ در سراسر جهان است.

تنها در روز سه‌شنبه بیش از ۲۰۱ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. در همین مدت بیش از ۱۵۰۰ نفر نیز در سراسر آمریکا جان باختند که از ماه اوت تا کنون این تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت سابقه نداشته است.

پس از آمریکا پنج کشوری که بیش از دیگر کشورهای جهان بیمار مبتلا به کووید۱۹ دارند عبارتند از هند، برزیل، روسیه، فرانسه، اسپانیا.

پنج کشوری که پس از ایالات متحده بیشترین شمار قربانی را دارند نیز عبارتند از برزیل، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا.

وضعیت شیوع کرونا در ایران

ایران مطابق به آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، همچنان در جدول جهانی کشورهای درگیر با ویروس کرونا جایگاه چهاردهم را دارد.

بر اساس اعلام سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت کشور طی شبانه‌روز گذشته ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده‌اند و در همین مدت ۴۶۲ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

با احتساب این آمار، شمار کل مبتلایان به کرونا در کشور به ۷۱۵ هزار و ۶۸ نفر و شمار قربانیان آن به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر می‌رسد.

به گفتۀ خانم لاری همچنان ۲۷ استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ۵۶۰۱ نفر از بیماران نیز به دلیل ابتلای شدید به این بیماری، تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

روز چهارشنبه همچنین ایرنا به نقل از سیدعباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نوشت که بر اساس نتایج نوبت هشتم پیمایش ملی کووید١٩ حدود ۷.۵ درصد ایرانیان بالاتر از ۱۵ سال (معادل پنج میلیون نفر) بر اساس خوداظهاری، به درجاتی از بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وضعیت شیوع کرونا در افغانستان

شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان نیز تا نیمروز چهارشنبه به بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر و شمار قربانیان آن به ۱۵۸۱ نفر رسید.

تنها در شبانه‌روز گذشته ۱۴۶ مورد جدید ابتلا به این بیماری و ۴ مورد مرگ در اثر کووید۱۹ در این کشور ۳۹ میلیون نفری تایید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه در دوران شیوع کرونا به سالمندان کمک کنیم؟

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد