وزیر دادگستری ایالات متحده اجازه تحقیق درباره تخلفات انتخاباتی را صادر کرد

وزیر دادگستری ایالات متحده اجازه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را صادر کرد
وزیر دادگستری ایالات متحده اجازه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را صادر کرد Copyright Paul Bersebach/ 2020, Orange County Register/SCNG
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیل بار، یکی از وفادارترین اعضای کابینه ترامپ به شمار می‌رود. دونالد ترامپ و متحدانش در زمان شمارش آرا و از وقتی که نتیجه انتخابات شروع به تغییر به نفع جو بایدن کرد، بدون ارائه سند و مدرک ادعای تخلفات گسترده کرده و هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند.

آگهی

بیل بار، وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا دوشنبه ۹ نوامبر اجازه تحقیق درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای بار با وجود امضا و ابلاغ این مجوز به دادسراهای فدرال ایالات متحده، تاکید کرده است که این دستور، نشانگر شواهد و مدارکی دال بر بروز تقلب در انتخابات نیست.

دونالد ترامپ و متحدانش در زمان شمارش آرا و از وقتی که نتیجه انتخابات شروع به تغییر به نفع جو بایدن کرد، بدون ارائه سند و مدرک ادعای تخلفات گسترده کرده و هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند.

بیل بار، یکی از وفادارترین اعضای کابینه ترامپ به شمار می‌رود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده اند که بلافاصله پس از صدور این مجوز ریچارد پیلگر، مسئول سرویس بررسی جرایم انتخاباتی از سمت خود استعفا داد. این نهاد، وظیفه نظارت بر تحقیقات درباره تخلفات انتخاباتی را بر عهده دارد. از قرار معلوم آقای پیلگر با ارسال نامه‌ای به اعضای سرویس بررسی جرایم انتخاباتی نوشته است: «پس از آگاهی از مقررات جدید، متاسفانه باید از مقام خود استعفا دهم.»

تحقیق درباره بروز تخلف در انتخابات ایالات متحده آمریکا اصولا یک مساله داخلی مربوط به هر ایالت است که قوانین مقررات انتخاباتی ویژه خود را دارد. وزیر دادگستری ایالات متحده معمولا و تا زمان صدور گواهی پایان شمارش آراء در این مورد ورود نمی‌کند.

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ چندین شکایت را در دادگستری‌های ایالات مختلف علیه روند شمارش آرا ثبت کرده و مدعی بروز تخلفات جدی انتخاباتی شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: با ۷۱ میلیون رای قانونی رئیس جمهوری آمریکا هستم

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد