فرانسه بار دیگر برای دست‌کم یک‌ماه به‌طور سراسری قرنطینه می‌شود

امانوئل ماکرون در فرانسه قرنطینه سراسر دست کم یک ماهه اعلام کرد
امانوئل ماکرون در فرانسه قرنطینه سراسر دست کم یک ماهه اعلام کرد Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری فرانسه گرچه اعلام کرد که مهد کودک‌ها و مدارس باز می‌مانند اما گفت که دانشگاه‌ها باید دوره‌های آموزش از راه دور را برگزار کنند.

آگهی

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه از قرنطینه این کشور دست‌کم تا اول دسامبر خبر داد. آقای ماکرون در یک نطق تلویزیونی که چهارشنبه شب ۲۸ اکتبر (۷ آبان) پخش شد اعلام کرد برای مهار ویروس کرونا که همه را در اروپا شگفت زده کرده چاره ای جز اعمال قرنطینه ندارد. با این حال مدارس همچنان باز خواهند بود. قوانین قرنطینه در فرانسه از یک دقیقه بامداد جمعه اعمال می‌شود.

این دومین قرنطینه سراسری در فرانسه در سال جاری، پس از قرنطینه بهار گذشته است که هشت هفته به طول انجامید.

امانوئل ماکرون هشدار داد که موج دوم شیوع ویروس کرونا «مرگبارتر از موج نخست» است: «این ویروس با سرعتی در فرانسه در حال شیوع است که حتی بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها به این سمت نمی‌رفت. تمام مناطق فرانسه در وضعیت بالای هشدار قرار گرفته‌اند.»

این سخنان در حالی مطرح شد که روز گذشته مقام‌های حوزه بهداشت فرانسه از مرگ ۵۲۳ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت خبر داده بودند که بیشترین میزان فوتی روزانه از ماه آوریل گذشته محسوب می شود.

ماکرون در سخنان خود تاکید کرد: «زمانی محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کند که ابتلاهای روزانه به زیر پنج هزار نفر کاهش یابد.» روز گذشته فرانسه ۳۳ هزار و ۴۱۷ ابتلای جدید را گزارش کرده بود.

وی در عین حال گفت که خانه‌های سالمندان و خانه‌های بازنشستگی باز خواهند ماند و کسب و کارها تحت شرایطی می‌تواند ادامه پیدا کند.

رئیس جمهوری فرانسه گرچه اعلام کرد که مهد کودک‌ها و مدارس باز می‌مانند اما گفت که دانشگاه‌ها باید دوره‌های آموزش از راه دور را برگزار کنند.

آسوشیتدپرس
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه محدودیت‌های جدید این کشور را برای مقابله با کرونا اعلام کردآسوشیتدپرس

به گفته ماکرون، هر فرد برای خروج از خانه به مانند قرنطینه گذشته باید گواهی خروج همراه خود داشته باشد و دلایل مجاز برای خروج از خانه تنها به رفتن سر کار، رفتن پیش پزشک، کمک رسانی، خرید یا هواخوری محدود خواهد شد. برگزاری اجتماعات عمومی هم ممنوع است.

وی تاکید کرد که تمامی رستوران‌ها، بارها و کسب و کارهای غیرضروری در دوران قرنطینه به روی مشتریان تعطیل خواهند بود و تنها می‌توانند سفارش‌های تلفنی و اینترنتی را ارسال کنند.

وی همچنین تصریح کرد که دورکاری بار دیگر به‌طور عمومی پیگیری می‌شود و خلاف قرنطینه نخست، خدمات عمومی، کارخانه‌ها، مزارع، ساخت و سازها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ماکرون اعلام کرد که مرزهای اروپایی همچنان باز است اما از طرف دیگر به استثنای برخی موارد، مرزهای خارجی بسته خواهند ماند. با این وجود فرانسوی‌های مقیم خارج از کشور در بازگشت به کشور آزاد هستند اما در بدو ورود باید آزمایش‌های سریع و اجباری کرونا را انجام دهند. هیچ مسافری حق پاگذاشتن به خاک اروپا را نخواهد داشت مگر اینکه اطمینان حاصل شود که حامل ویروس کرونا نیست.

دولت فرانسه هر دو هفته ارزیابی خواهد کرد که می‌تواند برخی از محدودیت‌ها را کاهش دهد یا برعکس ناچار است بر شدت آنها بیفزاید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخمصه کرونا در فرانسه؛ نگرانی از «انفجار اجتماعی» و افسردگی ۲۰٪ جمعیت

ابراهیموویچ: شما زلاتان نیستید، ویروس کرونا را به چالش نکشید

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت