قهرمان بدون شکست داغستان از مبارزه در قفس خداحافظی کرد

حبیب (خبیب) نورماگومدوف ورزشکار هنرهای رزمی ترکیبی
حبیب (خبیب) نورماگومدوف ورزشکار هنرهای رزمی ترکیبی Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وی پس از مسابقه‌اش گفت: «مادرم نمی‌خواست بدون حضور پدرم در کنارم، مبارزه کنم و من به او گفتم که این آخرین مبارزه من خواهد بود.»

آگهی

حبیب (خبیب) نورماگومدوف، ورزشکار هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) که در ۲۹ مسابقه متوالی شکست نخورده است، با اعلام بازنشستگی گفت می‌خواهد به قولی که به مادرش داده است عمل کند.

این مبارز ۳۲ ساله از داغستان روسیه که به «عقاب داغستان» نیز معروف است شب گذشته در دسته سبک وزن-۷۰ کیلوگرم- پیروز مبارزه با جاستین گیچی از آمریکا شد. این مبارزه در یاس مارینای ابوظبی برگزار شد.

حبیب نورماگومدوف که در عمر فعالیت ورزشی‌اش تاکنون شکست نخورده است پس از پایان مسابقه دیشب برای لحظاتی داخل قفس به گریه افتاد و رقیب بازنده‌اش پیش او آمد و نورماگومدوف را از زمین بلند کرد.

KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP
حبیب (خبیب) نورماگومدوف در سال ۲۰۱۸ به همراه پدرش که مربی‌اش نیز بود که چند ماه پیش به خاطر ابتلا به کرونا درگذشتKIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

وی اعلام کرد که این نخستین مبارزه او پس از مرگ پدرش بود که کار هدایت و مربی‌گری وی را نیز برعهده داشت. پدر حبیب نورماگومدوف، تابستان گذشته در اثر عوارض ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت.

وی پس از مسابقه‌اش گفت: «مادرم نمی‌خواست بدون حضور پدرم در کنارم، مبارزه کنم و من به او گفتم که این آخرین مبارزه من خواهد بود.»

وی تاکید کرد که دیگر هیچ راهی وجود ندارد که بدون پدرش به رینگ مبارزه برگردد.

ویدئویی از رونالدو که از حبیب حمایت کرد

وی از رقیبش جاستین در این مسابقه تشکر و در عین حال از او خواست تا قدر والدین خود را بداند. وی افزود: «جاستین خیلی متشکرم. در سال ۲۰۱۶ یادم می‌آید زمانیکه وزنم را کم کردم خیلی به من کمک کردی. ممنون برادر.»

وی تاکید کرد: «من ۱۳ پیروزی، بدون باخت در یواف‌سی دارم (معتبرترین لیگ مسابقات ام‌ام‌ای) و در ۲۹ مسابقه هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) برنده شده‌ام در حالیکه هیچ باختی نداشتم بنابراین قهرمان مسلم و بدون شکست هستم.»

پیش از این مسابقه کریستیانو رونالدو که به خاطر ابتلا به کرونا در قرنطینه بسر می‌برد در یکی از لایوها حساب اینستاگرام خود گفته بود: «البته که حبیب می‌برد، برادر من. انشالله.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان برای نخستین بار از یک مسابقه کشتی کچ زنان میزبانی می کند

قهرمان سابق کشتی کج در جریان مسابقات جهانی در لندن جان باخت

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت