خطای غیرقابل جبران دادگاه اسپانیا با صدور حکم آزادی یک رهبر مافیا

مافیا
مافیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عدم شناسایی ویتوریو رازو، رهبر گروه مافیایی اندرانگتا از سوی دادگاهی در بارسلون، باعث شد تا او آزاد شده و متواری شود.

آگهی

به ادعای روزنامه ال پائیس چاپ مادرید، ویتوریو رازو، رئیس یکی از مهم ترین گروه های مافیایی ایتالیا، در پی اشتباه روند دادرسی در بارسلونای اسپانیا آزاد و سپس ناپدید شد. آقای رازو هفته گذشته بازداشت شده بود.

این مرد ۴۱ ساله و یکی از رهبران اندرانگتا، یکی ازسه قدرت مافیایی جنوب ایتالیا، ابتدا تنها به اتهام زورگیری و اخاذی در اسپانیا بازداشت شده بود و قاضی پرونده تنها دو ساعت بعد از صدور حکم آزادی این ایتالیایی متوجه شد که او کیست.

قاضی مسئول پرونده بلافاصله پس از پی بردن به اشتباه، قرار بازداشت جدید صادر کرد با این حال نیروهای پلیس هنوز موفق به یافتن آقای رازو نشده اند.

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اسپانیا در همکاری با همتایان ایتالیایی خود بیش تر از دو سال است که قصد بازادشت این رئیس مافیای منطقه کالابریا را دارند. به گفته پلیس اسپانیا، تمام مکان هایی که پیش از بازداشت، محل استقرار رازو بوده است مورد تفتیش قرارگرفته اما هیچ اثری از او تاکنون پیدانشده است.

گفته می شود اطلاعات برای بازداشت این رهبر مافیایی ۱۲ اکتبر گذشته، نزدیک ده روز پیش، رسما به اطلاع پلیس ملی رسیده و در زمان بازداشت آقای رازو این موضوع روشن بوده است.

دهه هاست که سه قدرت مافیایی قدرتمند جنوب ایتالیا، کومورا در ناپل، اندرانگتای منطقه کالابریا و کوزانوسترا در جزیره سیسیل قدرت اقتصادی را دردست دارند و خواسته هایشان را به شهرداران و فرمانداران محلی تحمیل می کنند. هرچند که فعالیت های این گروه ها، خصوصا کوزانوسترا پس از ترور دو دادستان مشهور ایتالیایی پرسلینو و فالکونه در اوائل دهه نود میلادی، غیرمحسوس تر از قبل و زیرزمینی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مافیای ایتالیا چگونه در دوران شیوع کرونا نفوذ خود را افزایش می‌دهد؟

چرا مقام‌های شهر میلان به دنبال ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه‌شب هستند؟

یک رستوران ایتالیایی به مشتریانش در قبال غذا خوردن بدون داشتن تلفن همراه، یک بطری شراب هدیه می‌دهد