اکبر عالمی، مجری برنامه خاطره‌انگیز «هنر هفتم» درگذشت

ایرنا
ایرنا Copyright خبرگزاری ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای عالمی برای ساخت یک مستند درباره ویروس کرونا به بیمارستانی رفته بود که بیماران کووید۱۹ در آنجا بستری بودند اما خود او به این ویروس مبتلا شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد

آگهی

اکبر عالمی، مجری تلویزیون، مستندساز و منتقد سینما روز سه‌شنبه ۲۲ مهر، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

آقای عالمی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا چند روزی در بیمارستان بستری بود و در نهایت در پی همین بیماری جان باخت. 

او در سال ۱۳۲۴ شمسی در شهر اهواز دیده به جهان گشود و بعدها در رشته سینما از دانشکده هنرهای درامانیک تهران فارغ‌التحصیل شد. این مجری و مستندساز سرشناس ایرانی مدرک دکترای سینمای خود را هم از دانشگاهی در بریتانیا دریافت کرد.

«هنر هفتم» در تلویزیون ایران یکی از برنامه‌هایی بود که خاطرات بسیاری برای ایرانیان دارد و اکبر عالمی اجرای آن برنامه را در سال‌های دهه ۷۰ بر عهده داشت.

عالمی روز ۱۵ مهر ماه در بیمارستان بستری شد و در همان روز در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا گفت: «فعلآ حال عمومی بهتری دارم ولی هفته گذشته برای فیلمبرداری مستندی درباره کرونا با سه نفر دیگر از همکارانم به یکی از بیمارستان‌های تهران رفته بودیم و اگرچه تمام موارد ضروری را رعایت کردیم اما با این حال هر چهار نفر به کرونا مبتلا شدیم.»

با گذشت چند روز حال جسمانی و اوضاع تنفسی عالمی رو به وخامت نهاد و پس از چند روز تنفس با دستگاه ونتیلاتور، این هنرمند سرشناس ایرانی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان تشریح جسد آزاده نامداری؛ دادستانی تهران از تقویت فرضیه خودکشی خبر داد

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان چشم از جهان فروبست