یونان خطاب به ترکیه: بازگشایی استراحتگاه ساحلی در قبرس را متوقف کنید

Cyprus
Cyprus Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یونان از ترکیه خواست تا از بازگشایی یک استراحتگاه ساحلی متروکه در شهر واروشا در قبرس شمالی دست بردارد

آگهی

دولت یونان از ترکیه خواست تا از بازگشایی یک استراحتگاه ساحلی متروکه در شهر واروشا در قبرس شمالی دست بردارد.

پیش تر، مقامات قبرس شمالی، تحت حمایت دولت ترکیه اعلام کردند منطقه‌‌ای ساحلی ماراش را که چند دهه متروک مانده را بزودی بازگشایی خواهند کرد.

ارسین تاتار، مقام ارشد قبرس شمالی روز سه‌شنبه در آنکارا، و در کنار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: «انشاالله از همین پنجشنبه ساحل ماراش را با حضور مردم خود بازگشایی می‌کنیم.»

این ساحل، مقابل ناحیه ‌ای مسکونی قرار دارد که از زمان اشغال بخش شمالی جزیرهٔ قبرس از سوی ترکیه در سال ۱۹۷۴ میلادی، به‌ حال خود رها شده است.

سخنگوی دولت یونان استلیوس پتاساس، روز پنجشنبه گفت: «بازگشایی منطقه ای در شهر متروکه واروشا برای عموم مردم با تصمیمات هفته گذشته رهبران اروپا در نشست بروکسل مغایرت دارد.»

در نشست هفته گذشته رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل به ترکیه هشدار داده شد که در صورت ادامه استخراج و اکتشاف منابع انرژی فسیلی در آب های قبرس، تحریم هایی علیه این کشور وضع خواهد شد.

 قبرس با حمایت یونان، هردو عضوی از اتحادیه اروپا، دیگر رهبران اتحادیه اروپا را در این نشست برای افزایش فشار به ترکیه متقاعد کردند.

سخنگوی دولت یونان گفت: «ترکیه باید از این اقدام عقب نشینی کند در غیر این صورت یونان و قبرس موضوع را قبل از نشست اتحادیه اروپا که قرار است هفته آینده برگزارشود، مطرح خواهند کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنکارا از تهدید کشتی تحقیقاتی چشمه توسط جنگنده‌های یونان و مقابله به مثل خبر داد

آتن لایحه گسترش مرزها در غرب دریای یونان را به پارلمان فرستاد

مصر و ترکیه پس از ده سال فصل تازه‌ای را در روابط خود باز کردند