جولان کرونا در حلقه نزدیک ترامپ؛ چند فرمانده ارشد آمریکا به قرنطینه رفتند

مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که هم اکنون در قرنطینه است
مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که هم اکنون در قرنطینه است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا از چه فردی به آقای ری منتقل شده است. برخی مقام‌های رسمی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این دریادار حدود ۱۰ روز پیش در مراسمی در کاخ سفید شرکت کرده بود اما مشخص نیست که وی در آنجا به ویروس مبتلا شده است یا جاهای دیگر.

آگهی

نتیجه تست کرونای افراد نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا یکی یکی مثبت اعلام می‌شود و در آخرین مورد استیون میلر، مشاور ارشد آقای ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شد.

آقای میلر که از پنج روز پیش خود را قرنطینه کرده است، روز سه‌شنبه شش اکتبر (۱۵ مهر) تایید کرد که آزمایش کرونای وی مثبت شده است.

از سوی دیگر پس از مثبت شدن آزمایش چارلز ری، جانشین فرمانده گارد ساحلی آمریکا، چندین فرمانده نظامی دیگر نیز به قرنطینه رفتند.

در همین حال، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است اگر دونالد ترامپ هنوز آلوده به ویروس کرونا است نباید در مناظره رو در رو با وی شرکت کند. مناظره دوم بین جو بایدن و دونالد ترامپ در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در میامی برگزار می‌شود.

بایدن در این زمینه گفت: «فکر می‌کنم اگر او هنوز مبتلا به کووید-۱۹ است ما نباید مناظره کنیم.»

آقای ترامپ در حالیکه هفته گذشته اعلام کرد که به کووید-۱۹ مبتلا شده است اما روز دوشنبه پنج اکتبر (۱۴ مهر) از بیمارستان به کاخ سفید بازگشت.

زمانیکه رئیس جمهوری آمریکا در مرکز پزشکی والتر رید بستری بود با داروهای دگزامتازون که معمولا به بیماران در شرایط بحرانی بیماری کووید-۱۹ داده می‌شود و دستگاه اکسیژن تحت درمان قرار گرفت.

از میلر چه می‌دانیم؟

استیون میلر، مشاور ترامپ گفته است که در روزهای اخیر در قرنطینه بوده است. کیتی میلر، همسر آقای میلر که مدیر مطبوعاتی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا است در ماه می به کرونا مبتلا شد و سپس بهبود پیدا کرد.

روث گلوسر، مادر بزرگ ۹۷ ساله آقای میلر در ماه جولای به دلیل عوارض ناشی از کووید-۱۹ درگذشت.

آسوشیتدپرس
استیون میلرآسوشیتدپرس

کاخ سفید در آن زمان اعلام کرد که علت مرگ خانم گلوسر کووید-۱۹ نبوده است و وی به دلیل کهولت سن درگذشت. اما عموی آقای میلر با تهیه گواهی مرگ مادرش تاکید کرد که علت مرگ خانم گلوسر «ایست تنفسی در نتیجه کووید-۱۹» بوده است.

آقای میلر که سخنرانی‌های رئیس جمهوری آمریکا را می‌نویسد، به‌خاطر دیدگاه‌های تندش درباره مهاجرت معروف است.

آخرین وضعیت کرونای فرماندهان نظامی آمریکا

چارلز ری، جانشین فرمانده گارد ساحلی آمریکا گفته است علائم خفیف ویروس کرونا را دارد. روز دوشنبه گذشته تست کرونای آقای ری مثبت اعلام شد.

تمام مقام‌هایی که در جلسه هفته گذشته با آقای ری حضور داشتند هم اکنون خود را قرنطینه کرده‌اند با این حال پنتاگون اعلام کرد که نتیجه آزمایش هیچ کدام تاکنون مثبت نبوده است و یا نشانه‌های کرونا را از خود بروز نداده‌اند.

علاوه بر مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکنون معاون رئیس ستاد، رئیس ستاد ارتش، رئیس عملیات دریایی، رئیس ستاد نیروی هوایی، رئیس فرماندهی سایبری، رئیس نیروی فضایی، رئیس گارد ملی و معاون فرمانده سپاه تفنگداران دریایی به قرنطینه رفته‌اند. این افراد در جلسه‌ای که آقای ری در آن حاضر بود، حضور داشتند.

هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا از چه فردی به آقای ری منتقل شده است. برخی مقام‌های رسمی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که این دریادار حدود ۱۰ روز پیش در مراسمی در کاخ سفید شرکت کرده بود اما مشخص نیست که وی در آنجا به ویروس مبتلا شده است یا جاهای دیگر.

در حال حاضر هر نیروی گارد ساحلی که با آقای ری در تماس نزدیک بوده است نیز به قرنطینه منتقل شده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که «هیچ تغییری در آمادگی عملیاتی یا توانایی ماموریت نیروهای مسلح ایالات متحده ایجاد نشده است.

وی افزود: «فرماندهان ارشد نظامی می‌توانند ماموریت داشته باشند یا وظایف خود را از یک محل کار دیگر انجام دهند.»

آگهی

موارد در حال افزایش در کاخ سفید

پس از اینکه آزمایش کرونای دونالد و ملانیا ترامپ مثبت اعلام شد، در پی آن نیز گفته شد هوپ هیکس، دستیار ارشد آقای ترامپ و تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

روز دوشنبه نیز اعلام شد کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید نیز به ویروس کرونا مبتلا شده است و همزمان آزمایش کرونای سه نفر دیگر در دفتر مطبوعاتی وی نیز مثبت اعلام شد. خانم مک‌انانی روز یکشنبه بدون ماسک با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

بسیاری از جلسه معارفه قاضی امی برت در کاخ سفید به عنوان هسته اصلی شیوع کرونا در کاخ‌سفید نام می‌برند.

گفته می‌شود تاکنون بیش از۱۰ نفر از نزدیکان دونالد ترامپ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نیکلاس لونا، دستیار رئیس جمهوری آمریکا و بیل استیپین، رئیس ستاد انتخاباتی وی اشاره کرد. برخی رسانه‌های آمریکا حتی از ابتلای حدود ۳۰ نفر از نزدیکان ترامپ به کرونا خبر داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در آستانه نشست اتحادیه اروپا، بورل پس از ابتلای یکی از همراهانش به کرونا خود را قرنطینه کرد

فروش اطلاعات نظامیان آمریکا بر روی اینترنت؛ داده‌های هر شخص را به قیمت ۱۵ سنت بخرید

جو بایدن در جریان مراسم نظامی نقش بر زمین شد