محمد صلاح یک بی‌خانمان را از آزار مهاجمان نجات داد و ستایش شد

محمد صلاح
محمد صلاح Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد صلاح پس از مشاهده آزار و اذیت فرد بی‌خانمان توسط عده‌ای اوباش در پمپ‌بنزینی نزدیک استادیوم آنفیلد، بلافاصله وارد عمل می‌شود و ضمن ترساندن مهاجمان، فرد بی خانمان را از دست آزار آنها نجات می‌دهد.

آگهی

محمد صلاح، مهاجم مصری باشگاه لیورپول از آن دست بازیکنانی است که به جز عملکرد درخشان در زمین ورزش، به ندرت مسائل حاشیه‌ای مرتبط با وی در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد.

این در حالیست که به‌تازگی انعکاس رویدادی که محمد صلاح در آن نقش داشته، واکنش بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها در بریتانیا را برانگیخته است.

دوربین‌های مداربسته در شهر لیورپول به‌تازگی ستاره مصری باشگاه این شهر را در حال کمک به یک بی‌خانمان به تصویر کشیده‌اند.

این تصاویر از آن جهت مورد توجه رسانه‌های بریتانیایی قرار گرفت که در آن شجاعت و انسان‌دوستی مهاجم باشگاه لیورپول به خوبی نمایش داده می‌شود.

محمد صلاح پس از مشاهدۀ آزار و اذیت فرد بی‌خانمان توسط عده‌ای اوباش در پمپ‌بنزینی نزدیک استادیوم آنفیلد، بلافاصله وارد عمل می‌شود و ضمن ترساندن مهاجمان، فرد بی‌خانمان را از دست آزار آنها نجات می‌دهد.

ستاره باشگاه لیورپول سپس به دیوید کریگ، فرد بی‌خانمانی که از حدود شش سال پیش در خیابان زندگی می‌گذراند، کمک مالی می‌کند و محل رویداد را ترک می‌کند.

این حادثه چهارشنبه هفته گذشته، هنگام بازگشت محمد صلاح از مسابقه تیمش با آرسنال روی داد. تیم لیورپول در این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۱ توپچی‌ها را شکست داده بود.

این فرد بی‌خانمان در گفتگویی با روزنامه «د‌ِ سان» ضمن شرح واقعه تصریح می‌کند: «مو من را از دست آزار چند فرد نجات داد. آنها مرا تحقیر می‌کردند و می‌گفتند چرا التماس می‌کنی؟ باید بروی شغلی پیدا کنی.»

او در ادامه می‌گوید: «محمد صلاح پس از شنیدن توهین‌های مزاحمان به سوی آنها برگشت و خطاب به آنها گفت این شرایطی است که چند سال بعد شاید خود شما هم تجربه کنید.»

دیوید کریگ همچنین یادآور شد که «محمد صلاح پس آنکه چیزهایی به مزاحمان گفت، به سوی دستگاه خودپرداز رفت و در بازگشت ۱۰۰ پوند به من داد و رفت.»

وی در پایان محمد صلاح را یک قهرمان واقعی توصیف کرد و گفت که می‌خواهد به این وسیله از او تشکر کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنشگران سیاست جدید بریتانیا در اخراج بی‌خانمان‌های خارجی را «غیرانسانی» توصیف کردند

مرد خیابان‌خواب تمام اندوخته‌اش را به سیل‌زدگان بخشید

گل محمد صلاح، طرفدار نابینای لیورپول را چهره روز شبکه‌های اجتماعی کرد