جسد هفت قربانی دیگر سیل و طوفان در مرز ایتالیا و فرانسه پیدا شد

سیل در فرانسه و ایتالیا
سیل در فرانسه و ایتالیا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار اجساد یافت شده بر اثر سیل و طوفان در ایتالیا و فرانسه که از روز جمعه آغاز شد، به ۹ نفر رسید که دست کم ۸ نفر از آنان به طور مستقیم به دلیل آب‌بردگی یا سقوط جان باخته‌اند. تاکنون چندین نفر از ناپدیدشدگان در این حادثه زنده پیدا شده‌اند، اما هنوز دست کم ۲۱ نفر دیگر مفقود هستند.

آگهی

مقامات فرانسه و ایتالیا روز یکشنبه اعلام کردند که جسد هفت قربانی دیگر طوفان و سیل در منطقه‌ای در شمال غربی ایتالیا در نزدیکی مرز فرانسه پیدا شده است.

از این تعداد، پنج جسد در شمال غربی ایتالیا کشف شد که شامل چهار جسد یافت شده در سواحل دریا در نزدیکی شهر ونتی‌میلیا بوده است. مقامات احتمال می‌دهند که برخی از این اجساد از فرانسه به پایین ساحل منتقل شده باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جسد دو نفر دیگر نیز به دست تیم جستجو و نجات ایتالیا در خاک فرانسه پیدا شد. یکی از این دو قربانی یک چوپان بود و دیگری فردی که درون خودرو در میان سیل گیر افتاده و همان جا جان سپرده بود.

به این ترتیب شمار کلی اجساد یافت شده در این حادثه طبیعی که از روز جمعه آغاز شد، به ۹ نفر رسید که دست کم ۸ نفر از آنان به طور مستقیم به دلیل آب‌بردگی یا سقوط جان باخته‌اند. تاکنون چندین نفر از ناپدیدشدگان در این حادثه زنده پیدا شده‌اند، اما هنوز دست کم ۲۱ نفر دیگر مفقود هستند.

طوفان شدید «آلکس» سبب طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین در استان آلپ ماریتیم فرانسه و در سوی دیگر در استان ایمپریای ایتالیا شد و ویرانی‌های گسترده‌ای به بار آورد. بخش‌هایی از جاده‌ها و پل‌ها در فرانسه و ایتالیا، یک قبرستان در نزدیکی ونتی‌میلیا، یک پل قدیمی و نیز یک پل نوساز در روستای لارویا در نزدیکی شهر نیس فرانسه از جمله سازه‌های ویران شده در روز شنبه در این منطقه بودند. یک خانه سه طبقه نیز در ایتالیا بر اثر رانش زمین به کلی فرو ریخت.

با گذشت سه روز از فاجعه طبیعی، بسیاری از ساکنان منطقه هنوز به آب، برق و تلفن دسترسی ندارند. مقامات فرانسوی می‌گویند ارتباط روستای لارویا به کلی با جهان خارج قطع شده و آنها مجبور شده‌اند از طریق ایجاد یک پل هوایی با بالگرد به این روستا امدادرسانی کنند.

تا شامگاه یکشنبه دست کم ۹ هزار خانواده سیل‌زده در فرانسه همچنان برق نداشتند. مزیان دقیق خسارت‌های مالی طوفان هنوز مشخص نیست، اما تا این زمان به میلیون‌ها یورو می‌رسد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه روز شنبه گفت که در جنوب شرق این کشور، در کمتر از ۱۰ ساعت بیش از ۵۰۰ میلی متر باران باریده که این حجم بارندگی از ابتدای تاریخ ثبت رسمی آب و هوا در این منطقه مشاهده نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان «گُنی» باعث مرگ دست‌کم ۱۰ نفر در فیلیپین شد

سیل در ایتالیا و فرانسه ۲ کشته و چند مفقود برجای گذاشت

سیل در جنوب فرانسه دست‌کم هفت کشته برجا گذاشت