لغو پروازهای ترکیه به ایران تنها چند روز پس از آغاز مجدد

هواپیمایی ترکیش
هواپیمایی ترکیش Copyright SEBASTIEN BOZON/AFP or licensors
Copyright SEBASTIEN BOZON/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع غیررسمی دلیل این تصمیم را غیر اجباری شدن تست پی سی آر توسط ایرلاین های ایرانی عنوان کرده اند. پروازهای شرکت ماهان هم دستکم برای یک ماه آینده بصورت یکطرفه تنها از استانبول به تهران خواهد بود.

آگهی

شنیده ها حکایت از آن دارد که پروازهای شرکت های هواپیمای ترکیه به مقصد ایران بار دیگر لغو شده است. این در حالیست که چند روز از انجام دوباره پروازهای این مسیر بیشتر نگذشته بود.

از قرار معلوم از روز شنبه و با صلاحدید مقامات بهداشتی ترکیه، سازمان هواپیمایی این کشور کلیه پروازها به مقصد ایران را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

پس از همه گیری جهانی بیماری کووید ۱۹ پروازهای شرکت های ترکیه ای به ایران چندین بار لغو و برقراری مجدد آنها به تاخیر افتاده بود موضوعی که مشکلات عدیده ای را عمدتا برای ایرانیان مقیم خارج ایجاد کرد. بدین ترتیب هواپیمایی قطر را کماکان باید تنها شرکت خارجی فعال در ایران دانست.

تاکنون مقامات رسمی ترکیه و ایران به این خبر واکنشی نشان نداده اند با این حال مسافرانی که طی روزهای آینده قصد سفر به ایران را دارند در صورت مراجعه به وبسایت های شرکت هایی نظیر ترکیش و پگاسوس امکان تهیه بلیط را نخواهند داشت.

همزمان شرکت هواپیمایی ماهان هم اعلام کرده که پروازهایش از تهران به استانبول تا امروز شنبه ۱۲ مهرماه (۳ اکتبر) ادامه خواهد داشت و ‌پس از آن صرفاً بصورت یک طرفه از مبدا استانبول به تهران صورت خواهد پذیرفت. در ادامه این اطلاعیه که در اختیار آژانس های مسافرتی قرار گرفته آمده که کلیه پروازها از مبدا تهران به استانبول تا تاریخ اول نوامبر ابطال می گردد و برنامه پروازهای برگشت متعاقباً اعلام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پروازهای ایران ایر به فرانکفورت پس از ۵ ماه وقفه از سر گرفته می‌شوند

آیا زمان از سرگیری پروازهای مستقیم ایران به ترکیه باز هم به تعویق می‌افتد؟

پروازهای شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به ایران دوباره لغو شد